FAQ SATS företagsavdelning
Vanliga frågor och svar
Ja! Vi anpassar träningen och hälsoaktiviteterna för att de ska passa olika nivåer. SATS har något för alla!
Företagsavtal gäller för företag som uppfyller vissa minimikrav. Vill du som anställd att ni ska få ett avtal med SATS? Då bör du uppmuntra din arbetsgivare att kontakta oss på ftg@sats.se.
Ditt företag kommer att få information från sin kontaktperson på SATS som innehåller de rutiner som de anställda måste följa för att ta del av avtalet.
Företagsavtalet ger dig som anställd rabatterade priser på utvalda privata medlemskap på SATS. Du beställer ditt medlemskap genom att fylla i dina uppgifter och önskat medlemskap under ”Bli medlem” eller kontakta er kontaktperson så hjälper vi er.
Om ni vill ändra det befintliga företagsavtalet, kontakta er kontaktperson, på SATS alternativt ftg@sats.se.
Du som anställd kan skräddarsyr ditt medlemskap efter dina behov. Ditt företag har mottagit information från SATS med instruktioner för hur du blir medlem.
Alla våra företagsmedlemskap har en 12 månader bindningstid. Detta innebär ny bindningstid för anställda som redan har medlemskap i SATS.
För att frysa ett medlemskap behöver den anställda personligen fylla i vårt ansökningsformulär som finns på sats.se. Har du fler frågor är du varmt välkommen att kontakta oss.
Beviljad frysperiod och betalningsfri period behöver inte vara lika. Om en faktura redan har skickats till företaget när en anställd beviljas frysning av sitt medlemskap, kommer kreditnotan att visas endast på fakturan under följande månad. Läs mer om frysningsvillkor här.
Nej, ett medlemskap på SATS är personligt och kan inte överföras till en annan person.
E-post skickas till ftg@sats.se.
E-post skickas i god tid innan ändringen träder i kraft till ftg@sats.se. Om en faktura redan har utfärdats kommer ändringen att gälla från och med följande månad.