Kundservice

Frysa medlemskap

När och hur kan jag frysa mitt medlemskap?

Friskvårdsbidrag

Du kan själv hämta kvitto på dina autogirobetalningar. Logga in via hemsidan och gå in på ”Mina inställningar”.

Supportforum

Vill du ha hjälp med frågor, rapportera problem, ge feedback eller beröm, besök vårt kundservice- och supportforum här.

VÅRA VANLIGASTE FRÅGOR OCH SVAR

Bokning

Betalningar

  • Jag får ersättning från min arbetsgivare för friskvård, hur gör jag för att få ett kvitto på mina betalningar?

    Du kan själv hämta kvitto på dina autogirobetalningar. Logga in via hemsidan och
    gå in på ”Mina inställningar”.

    Under ”Mina autogiro betalningar” kan man söka fram friskvårdskvitto. Du kan själv sätta från vilket datum du vill ha kvitto.

    Det går ej att ta ut kvitto framåt i tid.
    Om du har ett företag eller en annan person som betalar för dig, går det inta att ta ut kvitto via hemsidan. Du är då välkommen att hämta ditt kvitto på ditt SATS center. Var gärna ute i god tid, för det kan det ta någon dag för oss att sätta ihop ditt kvitto. Du kan även maila till respektive center som kan förbereda kvittot åt dig.

  • Jag har friskvårdscheckar, kan jag använda dem som betalning för mitt medlemskap?

    Vi tar emot friskvårdschecken som betalning för ditt medlemskap. Om du betalar via autogiro så kan du lämna in checkarna på ditt SATS center. Vi använder då friskvårdscheckarna som betalning i första hand och fortsätter sedan att dra via autogiro som vanligt när checkarna är slut. Om du väljer att köpa ett årskort kontant så går det bra att betala resterande summan utöver friskvårdscheckarna kontant eller med betalkort.

  • Jag vill registrera ett nytt kontonummer, hur gör jag?

    Du kan lämna in uppgifterna på ditt träningscenter. Du kan även ladda ner blanketten "Ändring av kontonummer" skicka den ifylld och undertecknad till träningscentret.

    Om det är en annan person eller ett företag som ska ta över dina betalningar behöver du ta med dig en fullmakt från personen/firmatecknaren till träningscentret. Om det är ett företag som ska stå för betalningen så behöver vi även registreringsbevis.

Medlemskap

  • Hur säger jag upp mitt medlemskap?

    Kom ned till oss på ett av våra träningscenter så hjälper vi dig att avsluta ditt medlemskap. Du har 30 dagars uppsägningstid om du är utanför din bindningsperiod på ett år.

    Du kan även maila en uppsägning till ett av våra center eller kundservice på mailadress kundservice@sats.se

    Utebliven betalning räknas inte som en uppsägning.

  • Jag har blivit medlem men har ångrat mig och vill inte ha kvar medlemskapet. Hur gör jag?

    Du har en period på 3 veckor från den dag du köper medlemskapet under vilken du kan prova att träna hos oss. Om du inte är nöjd kommer du in till ett av våra träningscenter och säger upp ditt medlemskap skriftligen. SATS behåller en träningsavgift motsvarande en månad från den dag du säger upp ditt medlemskap.

  • När och hur kan jag frysa mitt medlemskap?

    Våra medlemmar, som på grund av särskilda omständigheter inte kan utnyttja sitt medlemskap under viss tid, kan frysa sitt medlemskap kostnadsfritt mot intyg. Giltiga anledningar är sjukdom, militärtjänstgöring, arbete/studier på ort eller i land där SATS inte finns etablerat, graviditet (behövs inget intyg) eller längre utlandsvistelse.

    ”Förlängning av medlemskap vid skada, sjukdom och graviditet ges med minst 30 dagar och längst med 365 dagar. Vid graviditet fryser vi normalt t o m tre månader efter beräknad förlossning.
    Förlängning av medlemskap vid längre utlandsvistelse, högskolestudier, arbete eller värnpliktstjänstgöring på ort där SATS ej kan erbjuda tillgång till träningscenter ges med minst 90 dagar och längst med 365 dagar.


    Frys ditt medlemskap här

  • Hur ändrar jag eller lägger till min e-postadress?

    Att ändra eller lägga till sin e-postadress gör man inne på Min träning --> Mina inställningar.

  • Jag har bytt adress. Vad gör jag?

    Du kan ändra dina adressuppgifter inne på Min träning under Mina inställningar.

Träning

Övriga frågor

  • Jag har tappat mitt medlemskort, hur får jag ett nytt?

    Kom in till ett av våra träningscenter så får du ett nytt medlemskort. Vi tar ut en avgift på 50 kr det nya kortet.

    Om du har blivit bestulen på ditt kort och kan visa upp en polisanmälan så behöver du inte betala avgiften för ett nytt kort.

  • Jag vill begära ett registerutdrag, hur gör jag då?

    Som medlem har du rätt att från SATS få information om behandlingen av de personuppgifter som berör dig. Medlem kan en gång per år, genom en skriftlig egenhändigt undertecknad begäran till SATS, begära att få information om vilka uppgifter som finns registrerade om denne.
    Brevet skickas till:

    SATS Kundservice
    Box 1359
    172 27Sundbyberg

  • Har SATS barnpassning?

    SATS erbjuder kostnadsfri barnpassning för barn från 3 månader upp till tio år. Här kan du läsa mer om barnpassningen och på vilka center det erbjuds.

  • Jag har märkt att SL-kortet inte fungerar ihop med det nya medlemskortet?

    Vi använder en standard som heter RFID (Mifare Classic 1K) i våra nya medlemskort. Korten använder samma frekvens, på 13,56 MHz, som tex SL, SJ’s mfl. Det kan då uppstå konflikt när korten ligger ihop i plånboken pga att läsaren tar emot signal från båda, och vet då alltså inte vilket kort den ska läsa av. Lösning på detta är att hålla korten sepererade vid "avläsning". Inte optimalt såklart, men inget annan känd lösning finns just nu.

  • Information om FaR

    FaR innebär i praktiken att en läkare, sjukgymnast eller sjuksköterska skriver ett recept på fysisk aktivitet/träning till en individ där man ser att inaktivitet är en bakomliggande orsak till individens besvär/sjukdom samt att det primära behandlingsalternativet är fysisk aktivitet.

    Hur och var kan man använda FaR?

    Den som har fått receptet får själv ta ansvar för att följa receptet. Om han så vill kan han börja promenera, simma och/eller cykla på egen hand. Många med begränsad träningserfarenhet och bristande motivation för träning behöver emellertid hjälp av en tränare från friskvården för att komma igång med sin träning. Den möjligheten finns definitivt på Sats där våra personliga tränare kan hjälpa till att designa, coacha och följa upp lämplig träning och även hänvisa till kompletterande gruppträning.

    Pris

    Det är upp till varje friskvårdsarrangör och träningsföretag att själva sätta sina priser. Det finns alltså ingen subvention från försäkringskassa, landsting eller motsvarande. På SATS har vi ingen prisreduktion för personer med FaR.

KONTAKT

SATS Växel: 010 - 11 05 800 Kundservice: 010 - 11 05 900 Sundbybergs Torg 1H
Box 1359, 172 27, Sundbyberg

Måndag - Torsdag, 09:00 - 17:00
Fredag, 09:00 - 15:00
Lunchstängt, 12:00 - 13:00

Kontakta oss