Kundservice

Frysa medlemskap

När och hur kan jag frysa mitt medlemskap?

Friskvårdsbidrag

Du kan själv hämta kvitto på dina autogirobetalningar. Logga in via hemsidan och gå in på ”Mina inställningar”.

Supportforum

Vill du ha hjälp med frågor, rapportera problem, ge feedback eller beröm, besök vårt kundservice- och supportforum här.

VÅRA VANLIGASTE FRÅGOR OCH SVAR

Bokning

  • Vad är min personliga inloggning?

    Inloggningen baseras på ditt medlemsnummer (står på baksidan av ditt medlemskort) eller din e-postadress samt ett lösenord. Kommer du inte ihåg ditt lösenord klicka på ’har du glömt ditt lösenord?’ så skickar vi ett nytt till dig. För att få ett nytt lösenord krävs det att du har din e-post adress registrerad hos oss. Du kan även logga in med ditt Facebook- eller Googlekonto. Du som har blivit medlem från 15 december 2011 och framåt får automatiskt ett lösenord som är dag-månad-årtal (totalt 8 siffror).

    När du har loggat in kan du ändra dina inloggningsuppgifter under Min träning/Mina inställningar

  • Vad är min PIN kod/Mitt lösenord?

    Inloggningen baseras på ditt medlemsnummer (står på baksidan av ditt medlemskort) eller din e-postadress samt ett lösenord. Kommer du inte ihåg ditt lösenord klicka på ’har du glömt ditt lösenord?’ så skickar vi ett nytt till dig. För att få ett nytt lösenord krävs det att du har din e-post adress registrerad hos oss. Du kan även logga in med ditt Facebook- eller Googlekonto. Du som har blivit medlem från 15 december 2011 och framåt får automatiskt ett lösenord som är dag-månad-årtal (totalt 8 siffror).

    När du har loggat in kan du ändra dina inloggningsuppgifter under Min träning/Mina inställningar

  • Bokningsregler

    Nya bokningsregler från 1 april 2012:

    Bokning

    - Du kan max ha 10 klasser bokade samtidigt under en 15-dagarsperiod.
    - Avbokning av klasser kan göras fram till en timme före klassen startar

    Hämtning av biljett
    Du kan hämta biljetten till din bokade klass tidigast två timmar, och senast 10 minuter, innan klassen startar Biljetter som inte hämtats ut släpps till de som står på väntelista 10 minuter innan klassen börjar. Om du inte får en plats på klassen och det är mindre än en timme kvar tills den börjar kan du alltså besöka centret och få en plats om någon inte dyker upp.

    Väntelista
    - Om klassen är fullbokad kan du ändå boka och på så sätt placera dig på väntelistan till klassen. - Om du får plats på den aktuella klassen får du besked via den mail vi har registrerad hos oss. (Kontrollera att du har rätt mail angiven på hemsidan under min träning/mina inställningar)
    - Biljetter som inte hämtats ut släpps till de som står på väntelista 10 minuter innan klassen börjar. Om du inte får en plats på klassen och det är mindre än en timme kvar tills den börjar kan du alltså besöka centret och få en plats om någon inte dyker upp.
    - Du har full koll på din plats på väntelistan via sats.se och SATS-appen. Under ’mina bokningar’ visas din plats på väntelistan i form av en rosa symbol och en siffra. (Observera att klasser med denna symbol i bokningen inte indikerar din plats på väntelistan utan den totala väntelistan för klassen)

    Avbokning
    - Du kan avboka en klass senast en timme innan den börjar.
    - Om du missar att avboka tre klasser under en tvåmånadersperiod kan du inte förboka klasser under en vecka.
    - Om du står på väntelistan när det är mindre än en timme kvar till klassen börjar och du får en plats i sista stund räknas detta inte som en missad avbokning.
    - När du får ett bokningsstopp meddelas du via mail.

    Kontakt vid bokning och avbokning
    - Du kan boka/avboka klasser via våra appar till iPhone, Android och Windows, på sats.se eller på en bokningsstation på centret. 

    När börjar de nya reglerna att gälla?
    De nya reglerna börjar gälla från och med den 1 april 2012.

    Vilka ändringar är gjorda och varför?
    - Genom att begränsa antalet max bokningar till 10 klasser per 15 dagar möjliggör vi bokning för fler medlemmar.
    - För att ge dig bästa möjliga service på plats på centret hänvisar vi alla bokningar och avbokningar till vår hemsida, App eller bokningsstationer på centret. Vi har utvecklat väl fungerande applikationer och webbplats för att underlätta för dig.

  • Information om bokningen

    SATS har på nordisk basis utvecklat ett webbaserat bokningssystem för gruppträning. Syftet med bokningssystemet är att ge dig som medlem bra service och ökad tillgänglighet till våra gruppträningsklasser genom att du kan planera och boka din gruppträning upp till två veckor i förväg.

    Förbokningen gör också att du vet att du fått en plats på den klass du vill delta på. Du boka dig på klasser på alla våra center i Sverige (exklusive SATS Karlstad och SATS Uppsala).

    Bokning
    Du kan boka/avboka klasser via sats.se eller på en bokningsstation på centret. Du har möjlighet att boka dig på klasser i två veckor framåt från dagens datum. Du kan även boka/avboka klasser i mobilen med våra appar till iPhone och Android.

    Du kan boka max 10 klasser under en tvåveckors period.

    Avbokning
    Det är viktigt att du avbokar din plats på klassen om du inte har möjlighet att delta, så att någon annan får tillgång till den. Detta sker via SATS hemsida, våra appar till iPhone och Android eller via bokningsstationen på centret senast 1 timme innan klassen startar.

    Om du missar att avboka din klass 3 gånger under 2 månadersperiod kan du inte förboka din klass under 1 vecka. Under denna vecka kan du endast boka klasser samma dag via bokningsstationen på centret. När du får ett bokningsstopp meddelas du via e-mail.

    Om du står på väntelistan och inte tänkt komma på klassen måste du också avboka din plats på väntelistan 1 timme innan klassen startar. Om du får en plats automatiskt av någon som avbokar sig och du inte dyker upp, kommer detta också att räknas som en klass du inte avbokat.

    Hämtning av klassbiljett
    Tidigast 2 timmar innan och senast 10 minuter innan klassen startar kan du hämta din biljett till klassen. Efter det så släpps biljetterna till dem som står på väntelista.

    Väntelista
    Om klassen är fullbokad så kan du skriva upp dig på en väntelista. Väntelistan uppdateras så snart någon avbokat sig, så om du har en plats på väntelistan kan du själv se om du flyttas upp och eventuellt får en plats. Står du på väntelistan så checkar du in på bokningsstationen när du kommer till centret och stannar kvar i receptionsområdet. När väntelistan "släpps" så ropas aktuella namn upp, om du inte hämtar din biljett då så går platsen till nästa medlem.

  • Vilken version måste man ha på sin Iphone för att man ska kunna ladda ner SATS appen?

    Den nya appen fungerar på 3GS och senare versioner och den gamla appen är ej längre aktiv.

  • Vilken version måste man ha på sin androidtelefon för att man ska kunna ladda ner SATS appen?

    Den nya appen stödjer 2.2 och senare versioner, den gamla appen är ej längre aktiv.

Betalningar

  • Jag får ersättning från min arbetsgivare för friskvård, hur gör jag för att få ett kvitto på mina betalningar?

    Du kan själv hämta kvitto på dina autogirobetalningar. Logga in via hemsidan och
    gå in på ”Mina inställningar”.

    Under ”Mina autogiro betalningar” kan man söka fram friskvårdskvitto. Du kan själv sätta från vilket datum du vill ha kvitto.

    Det går ej att ta ut kvitto framåt i tid.
    Om du har ett företag eller en annan person som betalar för dig, går det inta att ta ut kvitto via hemsidan. Du är då välkommen att hämta ditt kvitto på ditt SATS center. Var gärna ute i god tid, för det kan det ta någon dag för oss att sätta ihop ditt kvitto. Du kan även maila till respektive center som kan förbereda kvittot åt dig.

  • Jag har friskvårdscheckar, kan jag använda dem som betalning för mitt medlemskap?

    Vi tar emot friskvårdschecken som betalning för ditt medlemskap. Om du betalar via autogiro så kan du lämna in checkarna på ditt SATS center. Vi använder då friskvårdscheckarna som betalning i första hand och fortsätter sedan att dra via autogiro som vanligt när checkarna är slut. Om du väljer att köpa ett årskort kontant så går det bra att betala resterande summan utöver friskvårdscheckarna kontant eller med betalkort.

  • Jag vill registrera ett nytt kontonummer, hur gör jag?

    Du kan lämna in uppgifterna på ditt träningscenter. Du kan även ladda ner blanketten "Ändring av kontonummer" skicka den ifylld och undertecknad till träningscentret.

    Om det är en annan person eller ett företag som ska ta över dina betalningar behöver du ta med dig en fullmakt från personen/firmatecknaren till träningscentret. Om det är ett företag som ska stå för betalningen så behöver vi även registreringsbevis.

Medlemskap

  • Hur säger jag upp mitt medlemskap?

    Kom ned till oss på ett av våra träningscenter så hjälper vi dig att avsluta ditt medlemskap. Du har 30 dagars uppsägningstid om du är utanför din bindningsperiod på ett år.

    Du kan även maila en uppsägning till ett av våra center eller kundservice på mailadress kundservice@sats.se

    Utebliven betalning räknas inte som en uppsägning.

  • Jag har blivit medlem men har ångrat mig och vill inte ha kvar medlemskapet. Hur gör jag?

    Du har en period på 3 veckor från den dag du köper medlemskapet under vilken du kan prova att träna hos oss. Om du inte är nöjd kommer du in till ett av våra träningscenter och säger upp ditt medlemskap skriftligen. SATS behåller en träningsavgift motsvarande en månad från den dag du säger upp ditt medlemskap.

  • När och hur kan jag frysa mitt medlemskap?

    Våra medlemmar, som på grund av särskilda omständigheter inte kan utnyttja sitt medlemskap under viss tid, kan frysa sitt medlemskap kostnadsfritt mot intyg. Giltiga anledningar är sjukdom, militärtjänstgöring, arbete/studier på ort eller i land där SATS inte finns etablerat, graviditet (behövs inget intyg) eller längre utlandsvistelse.

    ”Förlängning av medlemskap vid skada, sjukdom och graviditet ges med minst 30 dagar och längst med 365 dagar. Vid graviditet fryser vi normalt t o m tre månader efter beräknad förlossning.
    Förlängning av medlemskap vid längre utlandsvistelse, högskolestudier, arbete eller värnpliktstjänstgöring på ort där SATS ej kan erbjuda tillgång till träningscenter ges med minst 90 dagar och längst med 365 dagar.


    Frys ditt medlemskap här

  • Hur ändrar jag eller lägger till min e-postadress?

    Att ändra eller lägga till sin e-postadress gör man inne på Min träning --> Mina inställningar.

  • Jag har bytt adress. Vad gör jag?

    Du kan ändra dina adressuppgifter inne på Min träning under Mina inställningar.

Träning

Övriga frågor

  • Jag har tappat mitt medlemskort, hur får jag ett nytt?

    Kom in till ett av våra träningscenter så får du ett nytt medlemskort. Vi tar ut en avgift på 50 kr det nya kortet.

    Om du har blivit bestulen på ditt kort och kan visa upp en polisanmälan så behöver du inte betala avgiften för ett nytt kort.

  • Jag vill begära ett registerutdrag, hur gör jag då?

    Som medlem har du rätt att från SATS få information om behandlingen av de personuppgifter som berör dig. Medlem kan en gång per år, genom en skriftlig egenhändigt undertecknad begäran till SATS, begära att få information om vilka uppgifter som finns registrerade om denne.
    Brevet skickas till:

    SATS Kundservice
    Box 1359
    172 27Sundbyberg

  • Har SATS barnpassning?

    SATS erbjuder kostnadsfri barnpassning för barn från 3 månader upp till tio år. Här kan du läsa mer om barnpassningen och på vilka center det erbjuds.

  • Jag har märkt att SL-kortet inte fungerar ihop med det nya medlemskortet?

    Vi använder en standard som heter RFID (Mifare Classic 1K) i våra nya medlemskort. Korten använder samma frekvens, på 13,56 MHz, som tex SL, SJ’s mfl. Det kan då uppstå konflikt när korten ligger ihop i plånboken pga att läsaren tar emot signal från båda, och vet då alltså inte vilket kort den ska läsa av. Lösning på detta är att hålla korten sepererade vid "avläsning". Inte optimalt såklart, men inget annan känd lösning finns just nu.

  • Information om FaR

    FaR innebär i praktiken att en läkare, sjukgymnast eller sjuksköterska skriver ett recept på fysisk aktivitet/träning till en individ där man ser att inaktivitet är en bakomliggande orsak till individens besvär/sjukdom samt att det primära behandlingsalternativet är fysisk aktivitet.

    Hur och var kan man använda FaR?

    Den som har fått receptet får själv ta ansvar för att följa receptet. Om han så vill kan han börja promenera, simma och/eller cykla på egen hand. Många med begränsad träningserfarenhet och bristande motivation för träning behöver emellertid hjälp av en tränare från friskvården för att komma igång med sin träning. Den möjligheten finns definitivt på Sats där våra personliga tränare kan hjälpa till att designa, coacha och följa upp lämplig träning och även hänvisa till kompletterande gruppträning.

    Pris

    Det är upp till varje friskvårdsarrangör och träningsföretag att själva sätta sina priser. Det finns alltså ingen subvention från försäkringskassa, landsting eller motsvarande. På SATS har vi ingen prisreduktion för personer med FaR.

KONTAKT

SATS Växel: 010 - 11 05 800 Kundservice: 010 - 11 05 900 Sundbybergs Torg 1H
Box 1359, 172 27, Sundbyberg

Måndag - Torsdag, 09:00 - 17:00
Fredag, 09:00 - 15:00
Lunchstängt, 12:00 - 13:00

Kontakta oss