Nyttig och god mat för dig som tränar.
Nyttig och god mat för dig som tränar.

Recept och kostråd

Ingen bantning eller konstiga dieter. Vi ger dig kostråd baserade på dina förutsättningar, dina träningsmål och välrenommerad forskning. Förutom kostråd kan du alltid hitta, eller hämta inspiration till, goda och hälsosamma recept.

Receptbank

I vår receptbank hittar du över 80 recept för frukost, lunch/middag och mellanmål. Du kan söka efter recept som är extra barnvänliga, passar dig som är allergisk eller rätter som går snabbt att laga. Det finns gott om recept med kött, fisk eller fågel som huvudingrediens - och många helt vegetariska recept.

Kostråd

Alla recept finns dessutom i olika storlekar anpassade efter olika energibehov. När du startar en träningsplan anpassas recepten automatiskt efter ditt energibehov. Med träningsplanen får du också kostråd baserade på din profil - och anpassade efter vilken tid på dagen du vill träna.

Välj själv om du vill använda träningsplanen och de kostråd som du får - eller om du bara vill använda vårt kostverktyg som en receptbank med goda och nyttiga recept som passar hela familjen.

Vår receptbank är alltid tillgänglig för dig som SATS-medlem - både på vår webb och i vår app.

> Till recepten

SATS digitala verktyg

SATS digitala verktyg

> Boka gruppträning
> Träningsplan
> Träningsdagbok
> Recept och kostråd
> App
 

SATS digitala verktyg ingår i ditt medlemskap. För att få tillgång till funktionerna loggar du in på sats.se eller laddar ner vår app för iPhone och Android.

Ställ dig upp - och lev längre

Det ökade stillasittandet förkortar våra liv och är lika skadligt som rökning.

För stel för yoga?

SATS nya klass Yoga for Athletes lämnar ingen plats för undanflykter. Klassen har tagits fram för den som tränar regelbundet, men som lägger mindre tid eller ingen alls på rörlighetsträning.

För stel för yoga?

SATS nya klass Yoga for Athletes lämnar ingen plats för undanflykter. Klassen har tagits fram för den som tränar regelbundet, men som lägger mindre tid eller ingen alls på rörlighetsträning.

Fyll på med vätska

Du behöver inte avstå från träning när det är varmt ute. Men se till att dricka ordentligt både före, under och efter träningspasset. SATS kostexpert Kristine Symreng ger dig bästa dryckestipsen.

Ställ dig upp - och lev längre

Det ökade stillasittandet förkortar våra liv och är lika skadligt som rökning.