Träningsplan
Det tar åtta veckor att ändra en vana. Börja idag!

Träningsplan

Gå ner i vikt? Gå upp i vikt? Bättre uthållighet? Oavsett mål så hjälper verktyget dig att skapa en 8-veckors plan med konkreta tränings- och kostråd anpassade efter dina behov, förutsättningar och träningsmål.

Allt det här får du

  • Rekommenderad träning. Förslag på gruppträning, styrketräning och konditionsträning som passar din profil och träningsmål.
  • Veckoschema över din träning. Enkel överblick över dina träningspass – rekommenderade  pass samt de du bokar och loggar själv.
  • Recept och kostråd. Vad, när och hur mycket du ska äta för att få ut maximalt av varje träningspass. Du hittar över 80 goda och hälsosamma recept i vår receptbank.
  • Se dina framsteg. Du följer enkelt din träning mot målet.

Vad vill du uppnå med din träning?

Välj mellan 10 olika inriktingar när du startar din träningsplan. Verktyget skapar en 8-veckors skräddarsydd träningsplan som dessutom kan kompletteras med individuella kostråd.

  • Jag vill öka min muskelmassa
  • Jag vill komma i form
  • Jag vill förbättra min kondition
  • Jag vill gå ned i vikt
  • Jag vill komma i balans
  • Jag vill bli starkare
  • Jag vill träna hårt och komma i form
  • Jag vill träna och är gravid
  • Jag vill börja träna efter graviditet
  • Jag vill en starkare löpsare

Träningsprogram, kostråd och över 80 måltidsförslag anpassade till din profil, finns tillgängliga på webben eller i våra mobila appar.

> Starta din träningsplan i dag

SATS digitala verktyg

SATS digitala verktyg

> Boka gruppträning
> Träningsplan
> Träningsdagbok
> Recept och kostråd
> App
 

SATS digitala verktyg ingår i ditt medlemskap. För att få tillgång till funktionerna loggar du in på sats.se eller laddar ner vår app för iPhone och Android.

Starta en träningsplan

1. LOGGA IN

Gå in på Min träningsplan och välj vad du vill uppnå med din träning.

2. SVARA PÅ FRÅGOR

Fyll i formulär och svara på frågor om dig själv och dina mål med träningen.

Klicka på slutför och din 8-veckors träningsplan skapas.

3. SÄTT IGÅNG MED TRÄNINGEN

Se rekommenderade träningspass och börja planera din första träningsvecka. Träningspass på SATS loggas per automatik, annan träning loggar du själv.

Du hittar även individuella kostråd i form av frukost, lunch, middag och mellanmål här.

Lycka till!

Ställ dig upp - och lev längre

Det ökade stillasittandet förkortar våra liv och är lika skadligt som rökning.

För stel för yoga?

SATS nya klass Yoga for Athletes lämnar ingen plats för undanflykter. Klassen har tagits fram för den som tränar regelbundet, men som lägger mindre tid eller ingen alls på rörlighetsträning.

För stel för yoga?

SATS nya klass Yoga for Athletes lämnar ingen plats för undanflykter. Klassen har tagits fram för den som tränar regelbundet, men som lägger mindre tid eller ingen alls på rörlighetsträning.

Fyll på med vätska

Du behöver inte avstå från träning när det är varmt ute. Men se till att dricka ordentligt både före, under och efter träningspasset. SATS kostexpert Kristine Symreng ger dig bästa dryckestipsen.

Ställ dig upp - och lev längre

Det ökade stillasittandet förkortar våra liv och är lika skadligt som rökning.