Partner workout - Yoga challenge

Redo för en yogautmaning? Här hittar du roliga övningar som alla klarar av - och ett par övningar att utmana sig själv med.

SÅ GÅR DET TILL:

För alla dessa övningar är det bra att ha en så kallad “spotter” med sig - en person som kan hålla koll och hjälpa till ifall ni behöver hjälp med någon övning.  

ÖVNINGAR:

  1. Four square: Dynamisk övning som utmanar core, axlar och armar. Tips: håll armarna raka! 
  2. Downward dog med partner
  3. Front bird: Den person som är “flyer” (i luften) behöver spänna låren för att bibehålla en bra hållning. Håll i varandras händer tills ni har kontroll och släpp sedan en hand åt gången. 
  4. Back bird: Gör inte denna om du har problem med ryggen!
  5. Star-Personen som är “basen” - grunden för övningen - böjer sina knän så att den andra lättare kommer upp. Se till att hålla aktiva armar. 
  6. Shoulder stand: Bra övning för att vänja sig vid att vara upp och ner. Tips: Personen som utgör basen (grund för övningen) behöver ha armarna helt raka. 
  7. Sideways star: Personen som utgör basen (grund för övningen) böjer knäna så att den som ska vara i luften har en stabil grund att stå på. Luta er försiktigt ut från varandra och ta hjälp av partnerns balans. Den som är i luften vinklar tårna bakom nacken på basen, som i sin tur använder biceps för att “låsa” fast anklarna bakom nacken. 

Vill du testa mer roliga partner workouts tillsammans? Kolla in våra partner workouts för kondition och yoga!