Uppdatering av ditt medlemskap

Nedan har vi samlat vanliga frågor och svar om ditt nya medlemskap.

När ändras mitt medlemskap?

Ditt medlemskap ändras under 2018, specifikt datum finns i mail från SATS.

Varför ändras mitt medlemskap?

I januari 2017 lanserade vi nya flexibla medlemskap och slutade sälja gamla medlemskapstyper. Istället kan både befintliga och nya medlemmar själva skräddarsy sitt medlemskap med de tillgångar och tjänster de har behov för. Nu tar vi bort de gamla medlemskapstyperna helt och alla medlemmar flyttas över till de nya i omgångar.

Vad betyder denna ändring för mig?

I mailet du fick står en beskrivning av dina tillgångar, det vill säga samma innehåll som du hade i ditt gamla medlemskap. Det är därför inga ändringar för dig när det gäller ditt medlemskap, såvida inte annat specificeras i mailet.

Jag har fått information om prisjustering, från och med när gäller den?

Prisjusteringen för ditt medlemskap gäller från och med det datum som specificeras i mail från SATS.

Jag har fått information om prisjustering, men bör jag inte få rabatt eftersom jag har varit medlem länge?

I mailet som du har fått finns också information om ordinarie pris på de tillgångar du har i ditt medlemskap. Som lojal medlem betalar du fortfarande lägre pris än nya medlemmar med samma tillgång.

Jag har haft ett medlemskap som gav mig tillgång under dagtid måndag-fredag och hela helgen. Har jag fortfarande samma tillgång?

Du har nu fått utökad tillgång och kan besöka våra träningscenter hela öppettiden, alla dagar i veckan från och med det datum medlemskapet uppdateras.

Jag har haft ett medlemskap som gav mig tillgång under dagtid måndag-fredag med sista incheckning kl. 16.00 och har nu fått ändrad tillgång. Vad betyder detta för mig?

Medlemmar med ett sådant medlemskap har fått ändrad tillgång till sista incheckning kl. 15.00 från och med det datum medlemskapet uppdateras. Detta är i linje med dagens villkor för nya medlemskap med samma typ av tillgång. Sista möjlighet för bokning av gruppträningspass kommer gälla för pass som startar kl. 15.00.

Jag har förlorat tillgång till att checka in efter kl. 15.00, hur kan jag ändra medlemskap för att få tillbaka tillgången?

Med din nya tillgång kan du checka in på träningscenter senast kl. 15.00, men du kan stanna kvar två timmar efter incheckning. Om du önskar kunna checka in efter kl. 15.00 behöver du uppgradera ditt medlemskap enligt våra ordinarie priser. Detta gör du själv via sats.se eller i vår app under Mina inställningar. 

Jag har haft tillgång till endast gym, ändras något i min tillgång?

Du kommer fortsatt ha tillgång till endast gym.

Jag har haft tillgång till ett träningscenter, blir det en ändring i min tillgång?

Du kommer fortsatt ha tillgång till ett träningscenter.

Hur vet jag vilka tillgångar jag tidigare haft i mitt medlemskap?

Då vi ändrat ditt medlemskap behåller du samma tillgång som tidigare. Från och med det datum medlemskapet uppdateras kommer du kunna gå in på din profil under Mina inställningar för att se dina tillgångar specificerat.

Jag ser att jag betalar för tillgångar som jag inte har behov för, hur tar jag bort dessa? Du kan ändra dina tillgångar genom att skicka ett mail till kundservice. Ordinarie priser gäller om du skulle önska att lägga till samma tillgång igen senare. Var uppmärksam på att eventuella ändringar du gör i Mina inställningar innan det datum medlemskapet uppdateras görs till gällande ordinarie pris.

Hur uppgraderar jag mitt medlemskap för att få tillgångar till fler träningscenter?

Om du önskar att lägga till fler träningscenter i ditt medlemskap kommer priset att ändras till ordinarie pris. Du kan lägga till träningscenter i din profil under Mina inställningar. Var uppmärksam på att eventuella ändringar innan det datum medlemskapet uppdateras görs till gällande ordinarie pris. Om du önskar tillgång till ett träningscenter i en annan stad behöver du välja tillgång till hela Sverige.

Vilka tillval kan jag göra på mitt medlemskap utan att resterande ändras till ordinarie pris?

Alla produkter som du inte har i ditt medlemskap kan läggas till utan att priset på dina andra tillgångar och tjänster ändras. För dessa gäller ordinarie priser, minus eventuell rabatt. Var uppmärksam på att gör du ändringar innan det datum medlemskapet uppdateras görs det till gällande ordinarie pris.

Hur lägger jag till fler tjänster utan att ändra till ordinarie priser på allt?

Du kan ändra dina tillgångar genom att skicka ett mail till kundservice. Du kan lägga till tjänster din profil under Mina inställningar. Var uppmärksam på att gör du ändringar innan det datum medlemskapet uppdateras görs de till gällande ordinarie pris.

Jag vet flera som har de gamla medlemstyperna men som inte har fått något meddelande om en förändring?

Av tekniska skäl gör vi detta i omgångar, men alla våra medlemmar kommer att få ett nytt flexibelt medlemskap.