TRX-övningar för hela kroppen
Till sats.se
Bli medlem

Med kroppen som redskap

Med kroppen som redskap

Hur skulle du ha sett ut om du hade levt för flera tusen år sedan? Förmodligen hade du varit stark och haft en vältränad kropp. Du skulle ha varit en atletisk och aktiv variant av ditt nuvarande jag.

Johan Fallman
Johan Fallman
16. maj 2017

Antagligen hade du gått flera mil om dagen, sprungit efter djur, huggit ner träd och lyft stockar. Det vill säga, du skulle ha utfört aktiviteter som krävde att du använde hela kroppen.

Vanligtvis delar man in kroppens rörelsemönster i sju så kallade ”primal patterns”. Oavsett hur din vardag eller träning ser ut, är det flera nyttiga övningar som du borde få in i din träning under veckan. Om inte, är det kanske läge att kolla över dina övningar, så att du har möjlighet att bli en så bra variant av dig själv som du bara kan. Back to basic.

Tips på TRX - Träning för ”primal patterns”

Rörelsemönster #1 Benböj

Rörelsemönster #2 Utfall

Rörelsemönster #3 Press

Rörelsemönster #4 Drag

Rörelsemönster #5 Rotationer

Rörelsemönster #6 Höftflexion – böj i höft

Rörelsemönster #7 Gait


En kombination av ovanstående rörelser som till exempel, gång, löpning, hopp och pendling.

Svårt att få till det?

Ta hjälp av en PT! PTn blir din professionella träningspartner som hjälper dig att nå dina mål samtidigt som du lär dig mycket om träning under resans gång.

Läs mer Bli medlem

När det gäller träning med TRX så är det nästan bara fantasin som begränsar dig.

Läs även: Styrketräning - den ultimata guiden

Vill du lära dig mer om styrketräning? Läs mer här.

Se vårt utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem

Träning

Läs mer om Träning →