Här är tipsen du behöver för att bli strandsnygg igen - hela hösten.
Till sats.se
Bli medlem

Behåll strandkroppen i höst!

Behåll strandkroppen i höst!

Strandsäsongen har kommit och gått, men har formen bestått? Sommarens alla frestelser kan ofta vara förödande för kroppsformen du kämpat så hårt för; träningen byts plötsligt ut mot solstolen och proteinbaren förvandlas till en glasstrut - hela juli. Då gäller det att bryta sina semestervanor och kickstarta träningen på nytt. Här är tipsen du behöver för att bli strandsnygg igen - hela hösten.

SATS
21. augusti 2017

1. Träna högintensivt

Högintensiv träning skapar en högre förbrukning av fett än lågintensiv. Detta för att du måste använda mer energi och syre för att klara hela passet och kroppen får arbeta mer. Prformance Hi-Intensity är ett utmärkt pass för dig som vill få mer definierade muskler. Det är en perfekt kombination av styrka och kondition och där instruktören och andra deltagare pushar dig att prestera på max.

Träna högintensivt för snabba resultat

2. Minimera vilan

Om du tränar på egen hand eller använder dig av några av SATS träningsprogram, se till att minimera vilotid mellan seten. På så vis kan du korta ner passen samtidigt som du får en ännu högre träningseffekt. Även korta återhämtningspauser ger dig energi nog att köra fullt ut igen. Det gäller att våga utmana dig själv - du klarar mer än du tror!

3. Prioritera träningen framför annat

Det krävs tid och tålamod för att få mindre kroppsfett och synligare muskler. Därför är det viktigt att prioritera träningen framför andra aktiviteter om du vill nå ditt mål. Sätt upp en plan och håll dig till den. Har du bestämt dig för att träna på torsdag kväll? Då ska du göra det även om kollegorna lockar med en AW, så är det bara.

Prioritera träningen framför annat

4. Skippa alkoholen

Alkohol påverkar kroppen negativt då den försämrar den effekt du vill uppnå med träningen. Du förbränner dessutom mer fett efter ett träningspass om du inte druckit alkohol dagen innan än om du har druckit. Att du dessutom tenderar att välja en pizza framför ett träningspass på bakisdagen är ännu en anledning att välja bort alkohol under den tid du bestämt dig för att satsa på att bli vältränad.

5. Tänk på kosten

Försök att äta nyttigt och undvik snabbmat. Förbered nyttiga matlådor till lunch så du vet vad du stoppar i dig. Socker är bevisligen inte bra för kroppen av flera anledningar och ur perspektivet "bli vältränad” så finns det bara ett alternativ: att hålla sig undan. För att din nya regim ska hålla i längden är det dock viktigt att kunna unna sig sina favoritsnacks vid enstaka tillfällen.

Läs även: Varför är socker dåligt?

Lycka till. Du klarar det!

 

Är du nyfiken på hur du kan bli vältränad och få definierade muskler? Vi har gjort det enkelt och samlat våra träningserbjudanden här för dig som vill vältränad.

Se vårt utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem

Träning

Läs mer om Träning →