FLX

Intensitet

Koreografi

Kondition

Styrka

Flexibilitet

Balans

Har du stela muskler och onda axlar? Kanske sitter du mycket på jobbet? I FLX arbetar du igenom hela kroppen för att mjuka upp muskler och leder. Passet bygger på funktionell rörlighetsträning som ger dig bättre kroppskontroll och är ett bra komplement till andra träningsformer.

Med FLX får du hjälp att komma åt vanliga problemområden såsom baksida lår, bröstrygg, höft och säte. Du blir rörligare och förebygger smärta som kan uppstå av att vara stel och stillasittande under längre perioder. FLX är ett bra komplement till andra träningsformer och eftersom passet hjälper dig till ökad rörlighet och bättre kroppskontroll spelar det ingen roll hur vig du är från början.  

Klassen Hot FLX finns även, likt FLX fast i en varm sal.

Relaterad träning

Prformance™ Mobility

I Prformance™ Mobility fokuserar vi på kroppskontroll och dynamisk rörlighet. Du utmanas i övningar för detta och stärker din kroppskontroll för att kunna lyfta tyngre i framtiden. Prformance™ är ett koncept utvecklat av SATS och finns på utvalda center. Alla Prformance-pass hålls i Prformance-ytan ute i gymmet.

Kompletterande träning

HEAT

HEAT är en atletisk och utmanande klass som utförs i 38 graders värme och 65 % luftfuktighet. Passet innehåller fem heat i 30 sekunders-intervaller med övningar som bygger på de fem grundläggande elementen; konditionsträning, styrka, balans, flexibilitet och snabbhet.

Se utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem