Outdoor Summer Tabata

Intensitet

Koreografi

Kondition

Styrka

Flexibilitet

Balans

Outdoor Summer Tabata är en högintensiv klass där vi tränar hela kroppen genom Tabataintervaller. Tabata är mångas favorit tack vare den korta arbetstiden. Upplägget är enkelt – du jobbar så hårt du kan i 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Outdoor Summer Tabata utförs utomhus utan någon utrustning. Uppsamlingsplatsen är vid träningscentret.

Outdoor Summer Tabata inleds alltid med en kort uppvärmning och huvuddelen av klassen varar i c:a 20 minuter.

Passupplägget är enkelt – du pressar dig själv så hårt du kan i 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Många upplever att det är motiverande med dessa korta intervaller och det är också anledningen till att denna träningsform har blivit extremt populär i hela världen på senare tid.

Outdoor Summer Tabata innehåller både hopp och högintensiva övningar. Som deltagare har du alltid möjlighet att anpassa övningarna efter din egen förmåga.

Du finner Outdoor Summer Tabata både som 30- och 45-minutersklasser i appen. Klasserna har samma innehåll och träningstid, men på 45-minutersklassen har vi inkluderat tiden för att ta sig till platsen där passet ska genomföras.

På Outdoor Summer Tabata använder vi inga redskap utan endast den egna kroppsvikten. Kom ihåg att klä dig efter vädret och om du vill kan du även ta med dig en egen matta. Uppsamlingsplatsen är vid träningscentret.

Du kan även träna Summer Tabata i våra gruppträningssalar samt värmesalar.

Klassen hålls Utomhus – uppsamlingsplats vid träningscentret
Utrustning Ingen. Ta med dig en egen matta om du vill.
Längd på klassen 30/45 min

RELATERAD TRÄNING

Summer Tabata

Summer Tabata är en högintensiv klass där vi tränar hela kroppen genom Tabataintervaller. Tabata är mångas favorit tack vare den korta arbetstiden. Upplägget är enkelt – du jobbar så hårt du kan i 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Du kan träna Summer Tabata i gruppträningssal, värmesal och utomhus.

KOMPLETTERANDE TRÄNING

FLX

Har du stela muskler och onda axlar? Kanske sitter du mycket på jobbet? I FLX arbetar du igenom hela kroppen för att mjuka upp muskler och leder. Passet bygger på funktionell rörlighetsträning som ger dig bättre kroppskontroll och är ett bra komplement till andra träningsformer. Till klassen behöver du ta med egen stretch- eller yogamatta och vattenflaska.

Se utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem