Trigger Point

Intensitet

Koreografi

Kondition

Styrka

Flexibilitet

Balans

I Trigger Point används en foam roller och en boll för att mjuka upp vävnader i kroppen. Du blir rörligare, löser upp spänningar och minskar risken för skador i framtiden.

Under passet arbetar vi med en cylinderformad rulle, en så kallad foam roller, och en boll. Vi kombinerar olika releasetekniker med redskapen tillsammans med dynamiska rörlighetsövningar för att ge deltagarna bättre förutsättningar för prestation men också för att minska skaderisken.

Övningarna under passet kan uppfattas som ”sköntont” – en typ av träning som inte alla kanske föredrar, men som proaktivt kan motverka uppkomst av träningsrelaterade skador.

Relaterad träning

Yoga for Athletes

Träna yoga som en idrottsman. Få bättre löpstil, kom djupare in i din squat och bli starkare och rörligare. Speciellt utformad för dem som anser sig vara för stel för yoga.

Kompletterande träning

Crosstraining

Redo för en riktig utmaning? Crosstraining är stationsbaserad träning med utmanande och tuffa övningar. Passen ser olika ut från gång till gång eftersom instruktören själv får välja övningar inför varje tillfälle.

Se utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem

Nyheter inom gruppträning


;