FAQ

Vanliga frågor och svar.

18. juli 2022

1. ÄR DET LÖNSAMT ATT TECKNA ETT FÖRETAGSAVTAL TROTS ATT ALLA ANSTÄLLDA ÄR PÅ OLIKA TRÄNINGSNIVÅER?

Svar: Ja! Vi anpassar träningen och hälsoaktiviteterna för att de ska passa olika nivåer. SATS har något för alla!

2. KAN ALLA FÖRETAG TECKNA FÖRETAGSAVTAL MED SATS?

Svar: Gäller endast för företag som uppfyller vissa minimikrav. Vill du som anställd att ni ska få ett avtal med SATS? Då bör du uppmuntra din arbetsgivare att kontakta SATS Företag på ftg@sats.se.

3. HUR FÅR EN ANSTÄLLD TILLGÅNG TILL SAMARBETSAVTALET?

Svar: Ditt företag kommer att få information från sin kontaktperson på SATS som innehåller de rutiner som de anställda måste följa för att ta del av avtalet.

4. VAD INNEBÄR ETT FÖRETAGSAVTAL FÖR MIG SOM ANSTÄLLD?

Svar: Företagsavtalet ger dig som anställd rabatterade priser på utvalda privata medlemskap på SATS. Du beställer ditt medlemskap genom att fylla i dina uppgifter och önskat medlemskap under ” Bli medlem” eller kontakta er kontaktperson så hjälper vi er. 

5. VI ​​VILL TITTA PÅ MÖJLIGHETEN ATT ÄNDRA BEFINTLIGT FÖRETAGSAVTAL:

Svar:  Om ni vill ändra det befintliga företagsavtalet, kontakta er kontaktperson, på SATS alternativt ftg@sats.se.

6. VILKEN TYP AV MEDLEMSKAP ERBJUDS JAG SOM ANSTÄLLD MED FÖRETAGSAVTAL?

Svar: Du som anställd kan skräddarsyr ditt medlemskap efter dina behov. Ditt företag har mottagit information från SATS med instruktioner för hur du blir medlem.

Alla våra företagsmedlemskap har en 12 månader bindningstid. Detta innebär ny bindningstid för anställda som redan har medlemskap i SATS. 

7. KAN VÅRA ANSTÄLLDA FRYSA SITT MEDLEMSKAP?

Svar:  För att frysa ett medlemskap behöver den anställda personligen fylla i vårt ansökningsformulär som finns på sats.se. Har du fler frågor är du varmt välkommen att kontakta oss.

8. VAD GÖR VI OM EN ANSTÄLLD HAR FRYST SITT MEDLEMSKAP MEN FORTFARANDE BLIR FAKTURERAD?

Svar: Beviljad frysperiod och betalningsfri period behöver inte vara lika. Om en faktura redan har skickats till företaget när en anställd beviljas frysning av sitt medlemskap, kommer kreditnotan att visas endast på fakturan under följande månad. Läs mer om frysningsvillkor här.

9. VI HAR ÄNDRAT VÅRT FÖRETAGSAVTAL. HUR GÖR VÅRA ANSTÄLLDA  FÖR ATT TA DEL AV DET OMFÖRHANDLADE AVTALET?

Svar: Ditt företag kommer att få information från sin kontaktperson på SATS som innehåller instruktioner som de anställda måste följa för att ändra sitt medlemskap. 

10. KAN VI SOM ARBETSGIVARE ÖVERFÖRA ETT FÖRETAGSMEDLEMSKAP FRÅN EN ANSTÄLLD TILL EN ANNAN?

Svar: Nej, ett medlemskap på SATS är personligt och kan inte överföras till en annan person. 

11. HUR KAN JAG TA BORT EN ANSTÄLLD FRÅN FÖRETAGETSAVTALET?

Svar:  E-post skickas till  ftg@sats.se.

12. VI HAR ÄNDRAT VÅR FAKTURERINGSADRESS, VAD GÖR VI?

Svar:  E-post skickas i god tid innan ändringen träder i kraft till  ftg@sats.se. Om en faktura redan har utfärdats kommer ändringen att gälla från och med följande månad.

 

Har ni fler frågor är ni varmt välkomna att kontakta oss på ftg@sats.se.