Triathlon

Intensitet

Koreografi

Kondition

Styrka

Flexibilitet

Balans

En omväxlande och utmanande träningsform som utövas både i bassängen, på cykeln och ute i löpspåret. Triathlon passar dig som vill ha en varierad allroundträning med fokus på uthållighet och kondition – och självklart dig som satsar på att förbättra dina resultat i Triathlon.

Genom att kombinera cykel, löpning och simning har vi skapat Triathlon, en gruppträningsklass där du deltar på alla tre delar. Passets totala längd är 90 minuter och varje träningsdel strax under 30 minuter.

Upplägget för varje träningsform är en uppvärmning följt av intervallträning. Fokus i varje träningsdel är att öka konditionen och utveckla hastighet. Instruktören är en erfaren triathlet som coachar dig längs med vägen, både i teknik och i hur du på bästa sätt förbereder dig på övergången mellan de olika träningsformerna.

Relaterad träning

Cycling Interval

I Cycling Interval tränar du intervaller på cykelsadeln i olika längder och utföranden som garanterat utmanar din konditionsnivå. Cycling Interval finns i 30, 45 eller 60 minuter.

Kompletterande träning

Yoga for Athletes

Träna yoga som en idrottsman. Få bättre löpstil, kom djupare in i din squat och bli starkare och rörligare. Speciellt utformad för dem som anser sig vara för stel för yoga.

Se utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem

Nyheter inom gruppträning