Hot Pilates

Intensitet

Koreografi

Kondition

Styrka

Flexibilitet

Balans

I Hot Pilates tränas styrka och smidighet med fokus på koncentration, balans, andning och avspänning. I detta pass görs övningarna i ett uppvärmt rum om 38 grader. Glöm inte att ta med handduk och vattenflaska!

Genom träning av naturlig och sund kroppshållning, andning och mindfullness bidrar pilatesträningen till ökad stabilitet i leder och muskler, ökad lungkapacitet och bättre blodcirkulation.

Under passet bygger du upp styrkan i hela kroppen, med tonvikt på coremuskulaturen och du kommer ner i varv samtidigt som du stärker hela kroppen.

Hot Pilates är en större utmaning än Pilates då du under detta pass utmanas att göra övningarna i 38-gradig värme. Samtidigt så gör värmen det enklare för musklerna att slappna av vilket gör dig mer flexibel.

Att tänka på:

- Klä dig lätt! Stora bomullskläder är både varma och opraktiska. Vi rekommenderar linne och shorts i funktionsmaterial. Både överdel och underdel måste bäras.

- För att delta på klassen skall du alltid ha med dig två handdukar. En stor för att placera över hela mattan och en liten för att torka av svetten med samt vatten (handdukar finns att köpa eller hyra i receptionen).

Relaterad träning

Hot MOJO®

Effektiv och fysisk form av yoga, fast i 38-gradig värme. Träna rörlighet, balans och styrka på ett nytt utmanade sätt. För att delta på klassen behöver du alltid ha med dig handduk.

Kompletterande träning

Indoor Running

Vill du löpträna smart och samtidigt förbättra ditt flås? På våra Indoor Running-pass kan du verkligen utmana dig själv och din kondition. Spring i din egen takt, men var beredd på att våra instruktörer kommer att pusha dig till att klara ännu mer. Indoor Running passar alla!

Se utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem

;