Bli vältränad - medel #6

Bli vältränad - medel #6

Vill du komma i riktigt bra form ska du fokusera på styrketräning som utmanar både muskler och core och övningar där du får upp pulsen rejält.

Vi har tre nivåer av program (nybörjare, medel och avancerad) för att du som utövare ska få ut så mycket som möjligt av din träning. Nivåerna utgår ifrån kroppskontroll, rörlighet, styrka och träningserfarenhet. Detta är nivå "Medel" där du bör ha viss träningserfarenhet då övningarna ställer vissa krav på både kroppskontroll, rörlighet och styrka.

TRÄNINGSPROGRAMMET:

  • Ensidigt höftlyft 3 set x 10-15 reps
  • Enarmskettlebellsving 3 set x 15-20 reps på varje sida)
  • Ryggresningar på bosuboll 3 set x 10-15 reps
  • Kettlebellsving med roddrag 3 set x 15-20 reps (per sida)
  • Enbensburpees 4 set x 5-10 reps (på varje sida)

Vila 1-2 minuter mellan varje set 

SATS är inte ansvarig för eventuella skador eller andra hälsoeffekter som följer av informationen i dessa träningsprogram. För din egen säkerhet rekommenderar vi att du konsulterar en läkare innan du börjar ett träningsprogram för att säkerställa att du har en bra hälsa. Är du osäker på om du har rätt teknik när du utför en övning kan du kontakta en av SATS personliga tränare för att få hjälp. 

Se utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem