Gå ner i vikt - avancerat #2

Gå ner i vikt - avancerat #2

Gå ner i vikt med SATS träningsprogram för viktnedgång. Detta program passar dig som är van att träna och vill gå ner i vikt snabbt genom hård träning och en bra kost.

Vi har tre nivåer av program (nybörjare, medel och avancerad) för att du som utövare ska få ut så mycket som möjligt av din träning. Nivåerna utgår ifrån kroppskontroll, rörlighet, styrka och träningserfarenhet. Detta är nivå "Avancerad" som ställer höga krav på kroppskontroll, rörlighet, styrka och träningserfarenhet. 

TRÄNINGSPROGRAMMET:

  • Knäböj med bålrotation 1 set x 16 reps
  • Höga knän 1 set x 30 sek
  • Höftfällning med pulloverlyft 1 set x 10 reps
  • Burpees med hopp över steplåda 1 set x 10 reps
  • Utfallskliv på låda med sidolyft över huvudet 1 set x 8 reps (på varje sida)
  • Crosstrainer i högt tempo 5 min

Gör varje övning efter varandra utan att vila mellan övningarna. Repetera 3 rundor och vila 30 sekunder mellan varje runda.

För att lyckas gå ner i vikt är rätt kost av stor betydelse. Läs gärna vår artikel "Så ska du äta för att gå ner i vikt" eller Gå ner i vikt - Den ultimata guiden, där du får all information du behöver för att lyckas med din viktnedgång. 

SATS är inte ansvarig för eventuella skador eller andra hälsoeffekter som följer av informationen i dessa träningsprogram. För din egen säkerhet rekommenderar vi att du konsulterar en läkare innan du börjar ett träningsprogram för att säkerställa att du har en bra hälsa. Är du osäker på om du har rätt teknik när du utför en övning kan du kontakta en av SATS personliga tränare för att få hjälp. Om du bär på kraftig övervikt kan övningarna behöva justeras. Kontakta i så fall en PT som hjälper dig att komma igång.

Se utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem