Gå ner i vikt - medel #3

Gå ner i vikt - medel #3

Bästa sättet att gå ner i vikt är genom att äta en hälsosam kost, vardagsmotionera och träna pulshöjande styrketräning. Det här programmet ökar din styrka och kondition samt effektiviserar din viktnedgång.

Vi har tre nivåer av program (nybörjare, medel och avancerad) för att du som utövare ska få ut så mycket som möjligt av din träning. Nivåerna utgår ifrån kroppskontroll, rörlighet, styrka och träningserfarenhet. Detta är nivå "Medel" där du bör ha viss träningserfarenhet då övningarna ställer vissa krav på både kroppskontroll, rörlighet och styrka.

TRÄNINGSPROGRAMMET:

  • Knäböjshopp 1 set x 10 reps
  • Mountain climber 1 set x 20 reps
  • Utfallshopp i plankposition 1 set x 10 reps
  • Knäböj med sidolyft över huvudet 1 set x 10 reps
  • Burpees med upphopp på steplåda 1 set x 10 reps
  • Hög rodd med gummiband (högt tempo) 1 set x 20 reps

Gör varje övning efter varandra, ingen vila mellan övningarna. Repetera 3 gånger med 30 sekunders vila mellan rundorna.

För att lyckas gå ner i vikt är rätt kost av stor betydelse. Läs gärna vår artikel "Så ska du äta för att gå ner i vikt" eller Gå ner i vikt - Den ultimata guiden, där du får all information du behöver för att lyckas med din viktnedgång.

SATS är inte ansvarig för eventuella skador eller andra hälsoeffekter som följer av informationen i dessa träningsprogram. För din egen säkerhet rekommenderar vi att du konsulterar en läkare innan du börjar ett träningsprogram för att säkerställa att du har en bra hälsa. Är du osäker på om du har rätt teknik när du utför en övning kan du kontakta en av SATS personliga tränare för att få hjälp. Om du bär på kraftig övervikt kan övningarna behöva justeras. Kontakta i så fall en PT som hjälper dig att komma igång.

Se utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem