Kundservice

Sundbybergs Torg 1H
172 27 Sundbyberg
Kundservice 010 - 110 59 00

Mån - Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-15:00
Lunchstängt: 12:00-13:00

Mån - Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-15:00
Lunchstängt: 12:00-13:00

Våra vanligaste frågor och svar

Nya webbplatsen

I kalendern ser du alla dina bokningar de kommande dagarna och i den kan du även få rekommendationer på klasser du tidigare har gått på.

Nu hittar du veckoscheman på respektive träningscenters-sida. Alla våra träningscenter hittar du här.

Nu kan du spara dina filtreringar för att lätt kunna göra om samma sökning igen.

Ja, om du är inne på sidan för träningscenter kan du välja att antingen se kartan eller en lista. visa

Utifrån det utbud som finns på våra träningscenter kan du välja att se vilka träningscenter som har de utbud du är intresserad av.

Ja, det kan du. Första gången du använder webbplatsen behöver du koppla ditt SATS-konto till ditt Facebook- eller Google-konto.

Ja, den är anpassad för alla typer av enheter.

Nu söker man istället på alla innehåll rörande klasser.

Vi har samma filter som tidigare men nu har vi nya förenklade möjligheter att lägga till dina filtreringar.

  • Lägg till datum/tid: välj dagar i kalendern och bocka i önskad tidsintervall
  • Lägg till center: välj alla eller specifika center i en region, alternativt sök direkt på en region eller ett center direkt i fältet
  • Lägg till klasser: välj alla eller specifika klasser i en kategori alternativt sök direkt på en klass eller kategori direkt i fältet
  • Lägg till instruktör: sök på en instruktörs för- och/eller efternamn direkt i fältet

Vi har valt att lansera webbplatsen i olika omgångar så att du som besökare redan nu kan ta del av de mest efterfrågade delarna av webbplatsen i ett mobilvänligt format. Samtidigt är vår förhoppning att webbplatsen är enklare att använda och att du snabbare hittar det du letar efter. I en senare fas kommer vi även att förbättra och mobilanpassa shopen.

Vi har valt att lansera webbplatsen i olika omgångar så att du som besökare redan nu kan ta del av de mest efterfrågade delarna av webbplatsen i ett mobilvänligt format. Samtidigt är vår förhoppning att webbplatsen är enklare att använda och att du snabbare hittar det du letar efter. I en senare fas kommer vi även att förbättra och mobilanpassa övriga delar under ”Min träning”.

Bokningar

Inloggningen baseras på ditt medlemsnummer (står på baksidan av ditt medlemskort) eller din e-postadress samt ett lösenord. Kommer du inte ihåg ditt lösenord klicka på ’har du glömt ditt lösenord?’ så skickar vi ett nytt till dig. För att få ett nytt lösenord krävs det att du har din e-post adress registrerad hos oss. Du kan även logga in med ditt Facebook- eller Googlekonto. Du får som ny medlem automatiskt ett lösenord som är dag-månad-årtal (totalt 8 siffror).

När du har loggat in kan du ändra dina inloggningsuppgifter under Min träning/Mina inställningar.

Inloggningen baseras på ditt medlemsnummer (står på baksidan av ditt medlemskort) eller din e-postadress samt ett lösenord. Kommer du inte ihåg ditt lösenord klicka på ’har du glömt ditt lösenord?’ så skickar vi ett nytt till dig. För att få ett nytt lösenord krävs det att du har din e-post adress registrerad hos oss. Du kan även logga in med ditt Facebook- eller Googlekonto. Du får som ny medlem automatiskt ett lösenord som är dag-månad-årtal (totalt 8 siffror).

När du har loggat in kan du ändra dina inloggningsuppgifter under Min träning/Mina inställningar.

Den nya appen fungerar på iOS 6.0 och senare versioner och den gamla appen är ej längre aktiv.

Den nya appen stödjer Andriod 4.0 och senare versioner, den gamla appen är ej längre aktiv.

Betalningar

Vi tillämpar förskottsbetalning så när man blir medlem eller förnyar sitt medlemskap så blir första dragningen alltid något högre då den även omfattar nästa månads dragning.

Vi tar emot friskvårdschecken som betalning för ditt medlemskap. Om du betalar via autogiro så kan du  ämna in checkarna på ditt SATS center. Vi använder då friskvårdscheckarna som betalning i första hand och fortsätter sedan att dra via autogiro som vanligt när checkarna är slut. Om du väljer att köpa ett årskort kontant så går det bra att betala resterande summan utöver friskvårdscheckarna kontant eller med betalkort.

Du kan lämna in uppgifterna på ditt träningscenter. Du kan även ladda ner blanketten "Ändring av kontonummer" skicka den ifylld och undertecknad till träningscentret.

Om det är en annan person eller ett företag som ska ta över dina betalningar behöver du ta med dig en fullmakt från personen/firmatecknaren till träningscentret. Om det är ett företag som ska stå för betalningen så behöver vi även registreringsbevis.

Du kan själv hämta kvitto på dina autogirobetalningar. Logga in via hemsidan och gå in på "Mina inställningar". Under "Mina autogiro betalningar" kan man söka fram friskvårdskvitto. Du kan själv sätta från vilket datum du vill ha kvitto.

Det går ej att ta ut kvitto framåt i tid. Om du har ett företag eller en annan person som betalar för dig, går det inta att ta ut kvitto via hemsidan. Du är då välkommen att hämta ditt kvitto på ditt SATS center. Var gärna ute i god tid, för det kan det ta någon dag för oss att sätta ihop ditt kvitto. Du kan även maila till respektive center som kan förbereda kvittot åt dig.

Medlemskap

Kom ned till oss på ett av våra träningscenter eller kontakta vår Kundservice så hjälper vi dig att avsluta ditt medlemskap. Du har 30 dagars uppsägningstid om du är utanför din bindningsperiod. Utebliven betalning räknas inte som en uppsägning.

Du har en period på 3 veckor från den dag du köper medlemskapet under vilken du kan prova att träna hos oss. Om du inte är nöjd kommer du in till ett av våra träningscenter och säger upp ditt medlemskap skriftligen. SATS behåller en träningsavgift motsvarande en månad från den dag du säger upp ditt medlemskap.

Våra medlemmar, som på grund av särskilda omständigheter inte kan utnyttja sitt medlemskap under viss tid, kan frysa sitt medlemskap kostnadsfritt mot intyg. Giltiga anledningar är sjukdom, militärtjänstgöring, arbete/studier på ort eller i land där SATS inte finns etablerat, graviditet (behövs inget intyg) eller längre utlandsvistelse.

”Förlängning av medlemskap vid skada, sjukdom och graviditet ges med minst 30 dagar och längst med 365 dagar. Vid graviditet fryser vi normalt t o m tre månader efter beräknad förlossning. 

Förlängning av medlemskap vid längre utlandsvistelse, högskolestudier, arbete eller värnpliktstjänstgöring på ort där SATS ej kan erbjuda tillgång till träningscenter ges med minst 90 dagar och längst med 365 dagar.

Klicka här för att komma till frysformuläret.

Att ändra eller lägga till sin e-postadress gör man inne på Min träning --> Mina inställningar.

Du kan ändra dina adressuppgifter inne på Min träning under Mina inställningar.

Träning

SATS erbjuder rehabträning på utvalda center. Här kan du läsa mer om rehab på SATS.

Kontakta ditt SATS-center för ett personligt möte med en av våra personliga tränare. Tillsammans går ni igenom dina behov och mål med träningen för att sedan lägga upp en effektiv träningsplanering som hjälper dig nå dina mål. Du kan även välja att anlita en av våra personliga tränare som är med dig under hela träningspasset. Personlig träning kostar mellan 498 till 650 kr per tillfälle beroende på hur många tillfällen du väljer att köpa samtidigt.

SATS erbjuder personlig träning på samtliga center i Sverie. Här kan du läsa mer om personligträning på SATS.

Övriga frågor

Vi på SATS tycker det är viktigt att leva upp till dina och våra andra medlemmars förväntningar. För att lyckas med det vill vi förstå dina behov och din upplevelse av SATS. Därför skickar vi ibland undersökningar där vi ber dig svara på några frågor. Genom att svara på frågorna hjälper du oss att förbättra vår verksamhet för dig som medlem.

För att kunna jämföra våra anläggningar och vår förbättring över tid sparar vi svaren. Har du fått en undersökning skickad till dig som du inte vill delta i är det bara att strunta i att svara.

Har du frågor och funderingar om en undersökning eller om SATS kan du alltid kontakta kundservice.

Kom in till ett av våra träningscenter så får du ett nytt medlemskort. Vi tar ut en avgift på 50 kr det nya kortet.

Om du har blivit bestulen på ditt kort och kan visa upp en polisanmälan så behöver du inte betala avgiften för ett nytt kort.

Som medlem har du rätt att från SATS få information om behandlingen av de personuppgifter som berör dig. Medlem kan en gång per år, genom en skriftlig egenhändigt undertecknad begäran till SATS, begära att få information om vilka uppgifter som finns registrerade om denne. 

Brevet skickas till:

SATS Kundservice
Box 1359
172 27Sundbyberg

SATS erbjuder kostnadsfri barnpassning för barn från 3 månader upp till tio år. Här kan du läsa mer om barnpassningen och på vilka center det erbjuds.

Vi använder en standard som heter RFID (Mifare Classic 1K) i våra nya medlemskort. Korten använder samma frekvens, på 13,56 MHz, som tex SL, SJ’s mfl. Det kan då uppstå konflikt när korten ligger ihop i plånboken pga att läsaren tar emot signal från båda, och vet då alltså inte vilket kort den ska läsa av. Lösning på detta är att hålla korten sepererade vid "avläsning". Inte optimalt såklart, men inget annan känd lösning finns just nu.

FaR innebär i praktiken att en läkare, sjukgymnast eller sjuksköterska skriver ett recept på fysisk aktivitet/träning till en individ där man ser att inaktivitet är en bakomliggande orsak till individens besvär/sjukdom samt att det primära behandlingsalternativet är fysisk aktivitet.

Hur och var kan man använda FaR?

Den som har fått receptet får själv ta ansvar för att följa receptet. Om han så vill kan han börja promenera, simma och/eller cykla på egen hand. Många med begränsad träningserfarenhet och bristande motivation för träning behöver emellertid hjälp av en tränare från friskvården för att komma igång med sin träning. Den möjligheten finns definitivt på Sats där våra personliga tränare kan hjälpa till att designa, coacha och följa upp lämplig träning och även hänvisa till kompletterande gruppträning.

Pris

Det är upp till varje friskvårdsarrangör och träningsföretag att själva sätta sina priser. Det finns alltså ingen subvention från försäkringskassa, landsting eller motsvarande. På SATS har vi ingen prisreduktion för personer med FaR.