Kundservice

Sundbybergs Torg 1H
172 27 Sundbyberg

Mån - Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-15:00
Lunchstängt: 12:00-13:00

Kundservice 010 - 110 59 00

Tis - Tor: 09:00-16:00
Fre: 09:00-15:00
Lunchstängt: 12:00-13:00

Våra vanligaste frågor och svar

Bokningar

Inloggningen baseras på ditt medlemsnummer (står på baksidan av ditt medlemskort) eller din e-postadress samt ett lösenord. Kommer du inte ihåg ditt lösenord klicka på ’har du glömt ditt lösenord?’ så skickar vi ett nytt till dig. För att få ett nytt lösenord krävs det att du har din e-post adress registrerad hos oss. Du kan även logga in med ditt Facebook- eller Googlekonto. Du får som ny medlem automatiskt ett lösenord som är dag-månad-årtal (totalt 8 siffror).

När du har loggat in kan du ändra dina inloggningsuppgifter under Min träning/Mina inställningar.

Inloggningen baseras på ditt medlemsnummer (står på baksidan av ditt medlemskort) eller din e-postadress samt ett lösenord. Kommer du inte ihåg ditt lösenord klicka på ’har du glömt ditt lösenord?’ så skickar vi ett nytt till dig. För att få ett nytt lösenord krävs det att du har din e-post adress registrerad hos oss. Du kan även logga in med ditt Facebook- eller Googlekonto. Du får som ny medlem automatiskt ett lösenord som är dag-månad-årtal (totalt 8 siffror).

När du har loggat in kan du ändra dina inloggningsuppgifter under Min träning/Mina inställningar.

Den nya appen fungerar på iOS 6.0 och senare versioner och den gamla appen är ej längre aktiv.

Den nya appen stödjer Andriod 4.0 och senare versioner, den gamla appen är ej längre aktiv.

Betalningar

Vi tillämpar förskottsbetalning så när man blir medlem eller förnyar sitt medlemskap så blir första dragningen alltid något högre då den även omfattar nästa månads dragning.

Vi tar emot friskvårdschecken som betalning för ditt medlemskap. Om du betalar via autogiro så kan du  ämna in checkarna på ditt SATS center. Vi använder då friskvårdscheckarna som betalning i första hand och fortsätter sedan att dra via autogiro som vanligt när checkarna är slut. Om du väljer att köpa ett årskort kontant så går det bra att betala resterande summan utöver friskvårdscheckarna kontant eller med betalkort.

Du kan lämna in uppgifterna på ditt träningscenter eller maila till kundservice@sats.se

Om det är en annan person eller ett företag som ska ta över dina betalningar behöver du ta med dig en fullmakt från personen/firmatecknaren till träningscentret. Om det är ett företag som ska stå för betalningen så behöver vi även registreringsbevis.

För att hämta ut ett friskvårdskvitto på dina autogirobetalningar hänvisar vi dig till närmsta SATS-center. Du är då välkommen att hämta ditt kvitto hos receptionen. Var gärna ute i god tid, för det kan det ta någon dag för oss att sätta ihop ditt kvitto. Du kan även maila till respektive center som kan förbereda kvittot åt dig.

Medlemskap

Kom ned till oss på ett av våra träningscenter eller kontakta vår Kundservice så hjälper vi dig att avsluta ditt medlemskap. Du har 30 dagars uppsägningstid om du är utanför din bindningsperiod. Utebliven betalning räknas inte som en uppsägning.

Du har en period på 3 veckor från den dag du köper medlemskapet under vilken du kan prova att träna hos oss. Om du inte är nöjd kommer du in till ett av våra träningscenter och säger upp ditt medlemskap skriftligen. SATS behåller en träningsavgift motsvarande en månad från den dag du säger upp ditt medlemskap.

Våra medlemmar, som på grund av särskilda omständigheter inte kan utnyttja sitt medlemskap under viss tid, kan frysa sitt medlemskap kostnadsfritt mot intyg. Giltiga anledningar är sjukdom, militärtjänstgöring, arbete/studier på ort eller i land där SATS inte finns etablerat, graviditet (behövs inget intyg) eller längre utlandsvistelse.

”Förlängning av medlemskap vid skada, sjukdom och graviditet ges med minst 30 dagar och längst med 365 dagar. Vid graviditet fryser vi normalt t o m tre månader efter beräknad förlossning. 

Förlängning av medlemskap vid längre utlandsvistelse, högskolestudier, arbete eller värnpliktstjänstgöring på ort där SATS ej kan erbjuda tillgång till träningscenter ges med minst 90 dagar och längst med 365 dagar.

Klicka här för att komma till frysformuläret.

Att ändra eller lägga till sin e-postadress gör man inne på Min träning --> Mina inställningar.

Du kan ändra dina adressuppgifter inne på Min träning under Mina inställningar.

Träning

SATS erbjuder rehabträning på utvalda center. Här kan du läsa mer om rehab på SATS.

Kontakta ditt SATS-center för ett personligt möte med en av våra personliga tränare. Tillsammans går ni igenom dina behov och mål med träningen för att sedan lägga upp en effektiv träningsplanering som hjälper dig nå dina mål. Du kan även välja att anlita en av våra personliga tränare som är med dig under hela träningspasset. Personlig träning kostar mellan 498 till 650 kr per tillfälle beroende på hur många tillfällen du väljer att köpa samtidigt.

SATS erbjuder personlig träning på samtliga center i Sverie. Här kan du läsa mer om personligträning på SATS.

Behandling av mina personuppgifter

Utgångspunkten är att medlemsprofiler där alla betalningar är mottagna automatiskt raderas 6 månader efter att medlemskapet är avslutat. Vid obetalda betalningar raderas profilen 30 dagar efter att sista betalningen är mottagen, men aldrig tidigare än 6 månader efter att medlemskapet har avslutats. 

Genom att fylla i formuläret du hittar här kan du få en översikt på den datan vi har lagrat om dig. Översikten skickas till dig inom 30 dagar efter att du skickat i formuläret.

Inom 30 dagar efter att du har fyllt i formuläret du hittar här kommer du att få ett bekräftelsemail på att datan är raderad. Information om dina betalningar/fakturor behålls i förhållande till Bokföringslagen, men denna information kommer inte att vara tillgänglig för våra anställda.

Du kan begära att vi raderar viss persondata om dig och det kan du göra genom att fylla i detta formulär. Notera att det kan ta upp till 30 dagar innan du får bekräftelse på att vi har raderat din data.

När du har ett aktivt medlemskap på SATS kan vi endast radera din träningshistorik. Detta kan du beställa radering av genom att fylla i ett formulär du hittar här. Du får svar på din förfrågan inom 30 dagar. När det gäller de mailutskick och andra utskick du har samtyckt till kan du självklart ändra inställningarna för dom under "Mina sidor".

Övriga frågor

Vi på SATS tycker det är viktigt att leva upp till dina och våra andra medlemmars förväntningar. För att lyckas med det vill vi förstå dina behov och din upplevelse av SATS. Därför skickar vi ibland undersökningar där vi ber dig svara på några frågor. Genom att svara på frågorna hjälper du oss att förbättra vår verksamhet för dig som medlem.

För att kunna jämföra våra anläggningar och vår förbättring över tid sparar vi svaren. Har du fått en undersökning skickad till dig som du inte vill delta i är det bara att strunta i att svara.

Har du frågor och funderingar om en undersökning eller om SATS kan du alltid kontakta kundservice.

Kom in till ett av våra träningscenter så får du ett nytt medlemskort. Vi tar ut en avgift på 50 kr det nya kortet.

Om du har blivit bestulen på ditt kort och kan visa upp en polisanmälan så behöver du inte betala avgiften för ett nytt kort.

Som medlem har du rätt att från SATS få information om behandlingen av de personuppgifter som berör dig. Medlem kan en gång per år, genom en skriftlig egenhändigt undertecknad begäran till SATS, begära att få information om vilka uppgifter som finns registrerade om denne. 

Brevet skickas till:

SATS Kundservice
Box 1359
172 27Sundbyberg

SATS erbjuder barnpassning för barn från 3 månader upp till tio år. Här kan du läsa mer om barnpassningen och på vilka center det erbjuds.

Vi använder en standard som heter RFID (Mifare Classic 1K) i våra nya medlemskort. Korten använder samma frekvens, på 13,56 MHz, som tex SL, SJ’s mfl. Det kan då uppstå konflikt när korten ligger ihop i plånboken pga att läsaren tar emot signal från båda, och vet då alltså inte vilket kort den ska läsa av. Lösning på detta är att hålla korten sepererade vid "avläsning". Inte optimalt såklart, men inget annan känd lösning finns just nu.

FaR innebär i praktiken att en läkare, sjukgymnast eller sjuksköterska skriver ett recept på fysisk aktivitet/träning till en individ där man ser att inaktivitet är en bakomliggande orsak till individens besvär/sjukdom samt att det primära behandlingsalternativet är fysisk aktivitet.

Hur och var kan man använda FaR?

Den som har fått receptet får själv ta ansvar för att följa receptet. Om han så vill kan han börja promenera, simma och/eller cykla på egen hand. Många med begränsad träningserfarenhet och bristande motivation för träning behöver emellertid hjälp av en tränare från friskvården för att komma igång med sin träning. Den möjligheten finns definitivt på Sats där våra personliga tränare kan hjälpa till att designa, coacha och följa upp lämplig träning och även hänvisa till kompletterande gruppträning.

Pris

Det är upp till varje friskvårdsarrangör och träningsföretag att själva sätta sina priser. Det finns alltså ingen subvention från försäkringskassa, landsting eller motsvarande. På SATS har vi ingen prisreduktion för personer med FaR.

Om du blev medlem mellan den 1 april och 31 maj 2018 kan du få tillbaka pengarna om du inte fick den utveckling du ville ha efter 8 veckors träning.

Garantin gäller förutsatt att du följt de fullständiga villkoren. Du ska ha blivit medlem på SATS mellan 1 april och 31 maj, du ska inte ha varit medlem tidigare, du valde 12 månaders bindningstid i ditt medlemskap och du har tränat minst 2 gånger per vecka i 8 veckor i följd (fram till senast den 31 juli). Återbetalningskravet måste lämnas in senast den 31 juli via formulär på sats.se. Du hittar mer info om kampanjen här.

Fyll i formuläret här för att begära återbetalning av pengarna och avsluta ditt medlemskap på SATS.