Hot Tabata

Intensitet

Koreografi

Kondition

Styrka

Flexibilitet

Balans

Hot Tabata är en högintensiv klass där vi tränar hela kroppen genom Tabataintervaller. Tabata är mångas favorit tack vare den korta arbetstiden. Upplägget är enkelt – du jobbar så hårt du kan i 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Hot Tabata utförs i värmesal utan någon utrustning. Ta med dig din egen matta, handduk och vattenflaska.

Hot Tabata inleds alltid med en kort uppvärmning och huvuddelen av klassen varar i c:a 20 minuter.

Passupplägget är enkelt – du pressar dig själv så hårt du kan i 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Många upplever att det är motiverande med dessa korta intervaller och det är också anledningen till att denna träningsform har blivit extremt populär i hela världen på senare tid.

Hot Tabata innehåller både hopp och högintensiva övningar. Som deltagare har du alltid möjlighet att anpassa övningarna efter din egen förmåga.

På Hot Tabata använder vi inga redskap utan endast den egna kroppsvikten. Kom ihåg att alltid ta med dig din egen matta, handduk och vattenflaska.

Du kan även träna Tabata i våra vanliga gruppträningssalar samt utomhus.

Klassen hålls Värmesal
Utrustning Ingen
Längd på klassen 30 min
Annat Ta med egen matta, handduk och vattenflaska

RELATERAD TRÄNING

Tabata

Tabata är en högintensiv klass där vi tränar hela kroppen genom Tabataintervaller. Tabata är mångas favorit tack vare den korta arbetstiden. Upplägget är enkelt – du jobbar så hårt du kan i 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Du kan träna Summer Tabata i gruppträningssal, värmesal och utomhus.

KOMPLETTERANDE TRÄNING

FLX

Har du stela muskler och onda axlar? Kanske sitter du mycket på jobbet? I FLX arbetar du igenom hela kroppen för att mjuka upp muskler och leder. Passet bygger på funktionell rörlighetsträning som ger dig bättre kroppskontroll och är ett bra komplement till andra träningsformer. Till klassen behöver du ta med egen stretch- eller yogamatta och vattenflaska.

Se utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem