Prformance™ Mobility

Intensitet

Koreografi

Kondition

Styrka

Flexibilitet

Balans

I Prformance™ Mobility fokuserar vi på kroppskontroll och dynamisk rörlighet. Du utmanas i övningar för detta och stärker din kroppskontroll för att kunna lyfta tyngre i framtiden. Prformance™ är ett koncept utvecklat av SATS och finns på utvalda center. Alla Prformance-pass hålls i Prformance-ytan ute i gymmet.

Nedsatt rörlighet och brist på kontroll i skuldror, bål, ländrygg och knän kan ofta innebära problem vid utförandet av övningar som tyngdlyftning, axelpress och knäböj. Risken för att skada sig eller att få ont blir därför hög och detta är något vi vill motverka med Prformance™ Mobility.  

Passet börjar med uppvärmning med fokus på rörlighet. Efter uppvärmningen låter vi dig utmana din rörlighet under belastning men utan att kompromissa med stabilitet och kontroll.

Att träna rörlighet över tid ökar kapaciteten att koordinera olika kroppsdelar att jobba samtidigt som du tränar med belastning på ett säkert och effektivt sätt.

Passet pågår i 45 minuter.

Relaterad träning

Prformance™ Hi-Intensity

Varje pass är unikt och du vet aldrig vad som kommer, förutom maximalt pulshöjande övningar som ger dig högintensiv träning på riktigt. Passet utmanar både styrkan och flåset! Prformance™ är ett koncept utvecklat av SATS och finns på utvalda center. Alla Prformance-pass hålls i Prformance-ytan ute i gymmet.

Kompletterande träning

Prformance™ Strength

Pressa din styrka till max. Övningarna i Prformance™ Strength hjälper dig att bli så stark som möjligt. Prformance™ är ett koncept utvecklat av SATS och finns på utvalda center. Alla Prformance-pass hålls i Prformance-ytan ute i gymmet.

Se utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem

Nyheter inom gruppträning


;