Bli medlem nu
Hitta gym
Medlemskap
  • Gruppträning
    Boka gruppträning
    Gruppträning
    Boot Camps
  • Online
    SATS Online
    Övningar
  • Annat
    Personlig tränare
    Padel
    Squash
  • Fysioterapi
    MiniSATS
    SATS app
    Bastu
  • Träning
    Styrketräning
    Motivation och mental träning
    Träning och menscykeln
    Gravidträning och hälsa
    Yoga och flexibilitet
    Konditionsträning
    Gå ner i vikt
    Bli vältränad
    Hemmaträning
    Kom igång
    Sjukgymnastik
  • Mat och hälsa
    Kost och näring
    Recept
  • Företagshälsovård
    Smarta arbetsgivare
    Glad personal
  • Våra medlemmar
    PT-stories
    Intervjuer
    Historier
Kundservice
Logga in
Bli medlem nuLogga in
  • Kundservice
  • Betalning
  • Utestående betalningar

Utestående betalningar

Om du har fått en betalningspåminnelse har vi inte mottagit din betalning före förfallodagen.

Betalningspåminnelsen skickas ca 14 dagar efter förfallodagen och är en varning om att om du inte betalar inom den angivna tidsfristen kommer det att gå vidare till inkasso. En betalningspåminnelse är inte samma sak som inkasso, det är bara en varning med en avgift.

Mina sidor
Varför har jag fått en betalningspåminnelse?
Senast uppdaterad: 21.09.2023

Om du har fått ett inkassobrev från Lowell innebär det att vi varken har mottagit betalning på originalförfallodagen eller betalning efter att ha skickat dig ett SMS-påminnelse (om du har ditt mobilnummer registrerat hos oss), eller efter att Lowell har skickat dig en betalningspåminnelse med ett nytt förfallodatum.

Om du anser att du inte har mottagit någon av dessa måste du kontrollera dina kontaktuppgifter på din sida under "Min sida".

Vi påminner om att om du ändrar dina kontaktuppgifter är du enligt medlemsavtalet skyldig att informera oss om detta så att vi kan skicka information och underlag till rätt adress.

Mina sidor
Varför har jag fått en inkassokrav?
Senast uppdaterad: 21.09.2023

Ja, vi kommer att försöka dra fyra gånger.

Observera: Detta gäller endast vid autogirobetalning.

Om betalningen inte gick igenom, kommer ni att försöka dra mig igen?
Senast uppdaterad: 22.09.2023

Ja, vi använder Lowell som betalningspartner.

Använder SATS Lowell som betalningspartner?
Senast uppdaterad: 22.09.2023

Betalningen kommer att betraktas som betald så snart vi har registrerat den. Om du upplever att det tar lång tid innan den registreras kan du kontakta oss via kontaktformuläret så hjälper vi dig.

Varför står det att betalningspåminnelsen är obetald när jag har betalat den?
Senast uppdaterad: 22.09.2023

Vi skickar ut påminnelser om betalning om vi inte har mottagit betalning till förfallodagen. Det kan finnas olika orsaker till att betalningen inte har gått igenom.

  • Gränsen för autogiro är för låg

  • Otillräckligt täckning på kontot

  • Autogirot är inte aktivt

  • Ditt bankkort har gått ut eller blivit blockerat

Varför har jag fått ett sms med en påminnelse om betalning?
Senast uppdaterad: 22.09.2023

Vi skickar en påminnelse om betalning till våra medlemmar om vi saknar betalning. Denna skickas ut strax efter månadsskiftet via SMS..

Vad händer om jag inte hinner betala innan förfallodatum?
Senast uppdaterad: 22.09.2023

Det kan finnas olika anledningar till att du har fått en högre dragning än normalt. Detta kan vara några anledningar:

Ändrat medlemskap

Om du har uppgraderat medlemskapet kommer du att betala från den dag du ändrade, samt för nästa betalningsperiod.

Stoppat frysning

Om du har aktiverat ditt medlemskap innan den ordinarie frysningen har löpt ut, betalar du från den dag du öppnar upp medlemskapet, till slutet av följande månad.

Köpt PT timmar

Har du köpt ett nytt PT-paket på delbetalning, ingår detta i din månadsavgift för medlemskapet.

Varför har jag fått ett högre belopp att betala?
Senast uppdaterad: 19.07.2023

Om betalningen har dragits från ditt konto kan det ta upp till 3 arbetsdagar innan den registreras hos oss. Du kan se på Min sida – Betalningsöversikt om betalningen är registrerad hos oss.

Jag har betalat, varför har det inte registrerats?
Senast uppdaterad: 22.09.2023

Hittar du inte det du letar efter?

Måndag - Torsdag: 9:00 - 15:00

Fredag: 9:00 - 15:00

You have not consented to functional cookies, which are required for live chat.
Vi svarar vanligtvis inom 5 arbetsdagar
Till kontaktformulär

Måndag - Torsdag: 9:00 - 15:00

Fredag: 9:00 - 15:00

Stängt mellan: 12:00 - 13:00

+46 10 110 59 00

SATS

  • Det här är SATS
  • Friskvård för företag
  • Jobba på SATS
  • Press
  • Om SATS Rewards
  • Investor Relations
  • WhistleBlower
  • Gym

Tjänster

  • Boka gruppträning
  • Gruppträning
  • Personlig tränare
  • Boot Camps
  • Övningar
  • Squash

Inspiration

  • Träning
  • Mat och hälsa
  • Företagshälsovård
  • Våra medlemmar

Hjälp

  • Personuppgiftspolicy
  • Kontakta kundservice
  • Logga in
  • Villkor och regler
Copyright © SATS 2014 - 2023 • Så här hanterar vi cookies och personuppgifter.