Träningspassen som ger dig ökat flås på nolltid!
Till sats.se
Bli medlem

Så får du bra kondition

Så får du bra kondition

Vill du klara av att springa en viss sträcka under en viss tid? Kanske orka att genomföra ett särskilt lopp eller varför inte orka springa efter barnbarnen en hel eftermiddag? SATS har träningspassen som ger dig ökat flås på nolltid!

SATS
SATS
17. januari 2018

Att ha en bra kondition är inte bara viktigt om du tvingas springa efter bussen eller vill klara av ett träningsmål som du har satt upp. Ett bra flås är särskilt viktigt ur ett hälsoperspektiv. Att ha dålig syreupptagningsförmåga, även kallat dålig kondition, är en stor riskfaktor för att dö i förtid. Genom att regelbundet utsätta din hjärtmuskel för ansträngande aktiviteter tränar du upp hjärtat och du ökar chanserna för ett långt och hälsosamt liv.

Läs även: Så ska du äta om du tränar för att få bättre kondition

Träna i grupp

På SATS har vi flera gruppträningspass som passar dig som vill få bättre kondition. Våra tre främsta pass för ökat flås är Cycling Interval, Indoor Running och Power Step. Om du tränar dessa pass regelbundet kommer du märka att du snart kan ta i ännu mer och springa ännu fortare – grattis, du har förbättrat din kondition!

3 fördelar med att ha god kondition:

  1. Ditt blodtryck sänks.
  2. Du bränner många kalorier under tiden du konditionstränar.
  3. Vid regelbunden konditionsträning ökar cellernas förmåga att ta upp syre och producera energi. Successivt höjs även mjölksyremuskeln.

Cycling Interval

Högintensiva intervaller på cykelsadeln i olika längder och utföranden som garanterat utmanar din konditionsnivå. Cycling Interval finns i 30, 45 eller 60 minuter. Läs mer och boka här

Indoor running

Enkelt format för dig som vill löpträna inomhus. Konditionsträna i grupp på löparband tillsammans med en instruktör som utmanar dig till att orka springa lite längre och lite fortare. Läs mer och boka här

Power Step

Träna upp din kondition med hjälp av steg och hopp på en stepbräda. I Power Step tränar du även styrka med hjälp av din egen kroppsvikt och hantlar. Läs mer och boka här

Träna på löpband

Träna med experthjälp

För dig som verkligen vill utmana dig själv erbjuder vi dig koncepten Build’n Burn och Prformance – två riktigt tuffa klasser. Båda två är tilläggstjänster och går att köpa till i ditt medlemskap. 

Build’n Burn – 45 minuter högintensiv träning

Build’n Burn ger dig all träning du behöver på 45 minuter. I små grupper om 16–20 personer guidas du av våra professionella coacher genom ett högintensivt intervallpass med fokus på både styrka och kondition. Läs mer och boka här

Nyhet! Nu finns även Build’n Burn i ett kortare upplägg på 30 minuter, Build'n Burn Xpress. Läs mer och boka här!

Få bättre kondition med en PT

En personlig tränare hjälper dig att nå nästa nivå av din träning. Vill du träna intensivt i 25 eller 55 minuter? I grupp, tillsammans med en vän eller på egen hand? Vi har flera olika PT-paket för att möta just dina behov. Läs mer och boka här

SATS-medlem får hjälp av en PT

Få bättre kondition online

Träna med våra professionella instruktörer var, hur och när du vill. 

På SATS finns ett enormt brett utbud av gruppträningspass inom allt ifrån löpning, cykel, yoga, dans, flexibilitet, aerobic och kampsport. Hitta just din favorit – och träningen kommer bli en glädjefylld del av din vardag.

Har du ett annat mål du vill nå? Kanske gå ner i vikt, bli starkare eller bli mer flexibel? Vi hjälper dig att lyckas! Läs mer här.

Se vårt utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem

Löpning | Uthållighet

Träning

Läs mer om Träning →