Till sats.se
Bli medlem

Strong Mama – det perfekta passet för mamma (och bebis!)

Strong Mama – det perfekta passet för mamma (och bebis!)

På SATS kan du träna med din bebis bara några veckor efter att du är förlöst. Strong Mama är det perfekta passet för dig som sakta vill börja träna upp kroppen efter en graviditet. Det är dessutom socialt för både mamma och bebis.

SATS
31. januari 2018

När SATS tog fram Strong Mama utgick vi från den nyblivna mammans livssituation. Vi förstår att du som mamma inte har särskilt mycket tid för något annat än din bebis, samtidigt som vi vet att många mammor längtar efter att få aktivera sin kropp efter en lång graviditet.

Strong Mama

Kom i form efter graviditeten! Stärk upp din kropp efter förlossningen med Strong Mama. Ta med dig din bebis och träffa andra nyblivna mammor.

Boka Bli medlem

Strong Mama tar du med dig din bebis och de får sedan ligga i tryggt förvar i mitten av salen medan mammorna tränar cirkelträning runt om dem. Många bebisar tycker dessutom att det är spännande med andra bebisar i närheten och inte sällan somnar de efter passet av alla intryck.

"Man vet att det är övningar som passar en nyförlöst, alltså rätt sorts magövningar och att hänsyn tas till hormoner som gör att man till exempel inte ska göra utfall." - Anna

Träna med bebis på SATS.

Övningarna som utförs är effektiva för hela kroppen och de ska alltid göras efter egen förmåga och eget tempo. De är anpassade för nyförlösta kvinnor och instrueras av specialutbildade instruktörer.

För många mammor är Strong Mama snarare en social aktivitet än ett träningspass. Här möter du mammor som precis som du är nyförlösta och det är inte ovanligt att passens deltagare ses även utanför SATS.

"Det är en avslappnad stämning,  det är okej om bebis skriker och om man behöver amma eller byta blöja under passet. Dessutom är det ett bra sätt att träffa andra föräldralediga mammor." - Anna

Hur lång tid efter förlossningen får man träna Strong Mama?

När man kan börja träna igen efter en förlossning är oerhört individuellt. Här i Sverige rekommenderar man nyblivna mödrar att vänta med planerade träningspass tills efterkontrollen på mödravården är avklarad. Däremot kan du börja träna bäckenbotten och promenera dagligen. Du bör vänta med ansträngande träningspass och med aktiviteter som innebär hopp och stötvisa belastningar.

För dig som vill träna på egen hand finns Mini-SATS där du kan lämna in ditt barn från det datum då barnet har fyllt tre månader.

Boka in ditt nästa Strong Mama-pass här och nu!

Vill du komma igång med träningen efter graviditeten? Här hittar du ett urval av vårt träningsutbud för dig som tryggt och effektivt vill komma i form igen.

Se vårt utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem

Träning

Läs mer om Träning →