Logga in
Hitta gym
Medlemskap
  • Träning
    Gymträning
    Padel
    SATS Online
    Träningsprogram
    Övningar
  • Gruppträning
    Boka gruppträning
    SATS gruppträning
  • PT
    Personlig tränare
    Boot Camps
  • Fysioterapi
    MiniSATS
    Bastu
    SATS app
    Friskvård
  • Våra medlemmar
    PT-stories
    Intervjuer
    Historier
  • Träning och träningstips
    Styrketräning
    Motivation och mental träning
    Träning och menscykeln
    Gravidträning och hälsa
    Yoga och flexibilitet
    Konditionsträning
    Gå ner i vikt
    Bli vältränad
    Hemmaträning
    Kom igång
    Fysioterapi
  • Företagshälsovård
    Glad personal
  • Mat och hälsa
    Kost och näring
    Recept
Kundservice
Logga in
Bli medlem nuLogga in
  1. Kundservice
  2. Medlemskap
  3. Administrera medlemskap

Administrera medlemskap

Registrera uppsägning av medlemskap

Du kan enkelt avsluta ditt medlemskap genom att logga in på Min sida. Observera att det tyvärr inte är möjligt att registrera en uppsägning om ditt medlemskap är fryst.

Ångerrätt

Du kan ångra ditt medlemskap helt inom 14 dagar enligt distansköpslagen. Det förutsätter att medlemskapet inte är använt.

För att utnyttja ångerrätten måste du kontakta oss via Kontaktformuläret och bifoga ifyllt Ångerrättsschema inom 14 dagar från att ditt medlemskap startat.

Mina sidor

Senast uppdaterad: 11.03.2025
Hur avslutar jag mitt medlemskap?

Om det finns särskilda omständigheter som hindrar dig från att använda ditt medlemskap kan du ansöka om att avsluta det innan bindningstiden har gått ut.

Exempel på sådana omständigheter kan vara:

  • Vid flytt till en plats där SATS inte finns (minst 30 km bort)

  • Hälsoskäl

  • Arbets- eller studieplacering

Du måste kunna dokumentera att det finns särskilda oförutsedda omständigheter som ligger utanför din kontroll och hindrar dig från att använda ditt medlemskap för en lång tid framöver.

Läs mer här

Mina sidor

Senast uppdaterad: 11.03.2025
Kan jag avsluta medlemskapet innan bindningstiden gått ut?

Du kan ändra ditt medlemskap själv via "Min sida"

  • Uppgradering av medlemskap träder i kraft samma dag

    • Du kommer att faktureras från den dagen du gör ändringen och för den kommande perioden vid nästa betalning.

  • Nedgradering av medlemskap träder i kraft från och med den första dagen i månaden efter nästakommande månad. Det innebär att om du gör en ändring den 15 januari träder den i kraft från och med den 1 mars.

Kontakta oss om du vill ändra följande:

  • Förbetalt medlemskap (Cash medlemskap)

  • Företagsmedlemskap (delbetalning med viss sponsring av företaget eller fullt sponsrat)

  • Registrering av studentrabatt

  • Ändra gym (gäller basicmedlemskap) / region

Mina sidor

Senast uppdaterad: 26.03.2025
Hur ändrar jag mitt medlemskap?

Har du ett cashmedlemskap behöver du kontakta Kundservice för att frysa ditt medlemskap

Du kan frysa ditt medlemskap via Min sida. Du kan frysa det i 1-2 månader utan dokumentation, mot en avgift på 79 kr per månad.

Om du inte kan träna på grund av hälsoskäl eller första tjänstgöringen (s k lumpen) kan du frysa det utan avgift mot dokumentation.

OBS! Kom ihåg att ange vilken tidsperiod du vill frysa vid dokumentation.

Om du vill börja träna innan frysperioden är över, kan du enkelt avbryta detta själv via Min sida.

Mina sidor
Till kontaktformulär
Villkor för frys av medlemskap

Senast uppdaterad: 11.03.2025
Hur fryser, eller avbryter jag frysning av mitt medlemskap?

Så trevligt att du vill fortsätta träna med oss!

Om du är inom uppsägningstiden kan du enkelt ångra uppsägningen via den här länken:

Ångra uppsägningen

Om ditt medlemskap är inaktivt kan du trycka på Bli medlem och registrera dig igen.

Om du registrerar dig igen inom 45 dagar efter att medlemskapet har avslutats slipper du ny anmälningsavgift.

Bli medlem

Senast uppdaterad: 18.03.2025
Hur ångrar jag en uppsägning av mitt medlemskap?

För att överföra ditt medlemskap till ett annat land, kontakta Kundservice i det land du önskar flytta ditt medlemskap till. I din förfrågan till Kundservice anger du i vilket land du för närvarande har ditt medlemskap i.

Observera: Om ditt medlemskap har en bindningstid kommer den att överföras.

Kundservice Norge
Kundservice Sverige
Kundservice Danmark
Kundservice Finland

Senast uppdaterad: 31.03.2025
Hur kan jag överföra mitt medlemskap till ett annat land?

Hittar du inte det du letar efter?

Logga in på Min Sida för att administrera ditt medlemskap. Där hittar du information om ditt medlemskap, dina betalningar och mycket mer.

Måndag-Torsdag, 13:00-16:00

Fredag, 13:00-15:00

För att chatten ska vara tillgänglig måste du acceptera ”Funktionella cookies”. Du kan justera dina cookies-inställningar genom att klicka på kakan i den nedre vänstra hörnet.
Vi svarar vanligtvis inom 2 arbetsdagar.
Till kontaktformulär

Måndag-Fredag, 09:00-12:00

+46 10 110 59 00

SATS

  • Det här är SATS
  • Företag
  • Jobba på SATS
  • Press
  • SATS Rewards
  • Investor Relations
  • WhistleBlower
  • Gym

Tjänster

  • Boka gruppträning
  • Gruppträning
  • Personlig tränare
  • Boot Camps
  • Övningar
  • Gymträning
  • Padel
  • SATS Online
  • Träningsprogram

Inspiration

  • Våra medlemmar
  • Träning och träningstips
  • Företagshälsovård
  • Mat och hälsa

Hjälp

  • Personuppgiftspolicy
  • Kontakta kundservice
  • Logga in
  • Villkor och regler
Copyright © SATS 2014 - 2025 • Så här hanterar vi cookies och personuppgifter.