Crosstraining för nybörjare: TEAM WORKOUT - SATS
Till sats.se
Fri träning i två månader + Fri startavgift*

Crosstraining för nybörjare: TEAM WORKOUT

Tid: Max 30 minuter Utmana en vän med detta träningspass! Dela på antalet repetitioner, hur ni fördelar tiden är upp till er. Ni kan välja att att köra en övning åt gången eller dela upp på flera rundor.

SATS
SATS
06. januari 2020

Box jump

Antal: 50 stycken

Viktigt att tänka på: Ställ en låda på ett stabilt underlag, och ha på dig skor med stabil sula. Hoppa upp på lådan och gå kontrollerat ner från den. Tänk på att använda en låda som inte är för hög. Det är bättre att hoppa ordentligt och ta en högre låda efter ett tag när du känner dig säker på rörelsen. Använd båda armarna för att svinga dig upp. 

Vanliga misstag: Att man inte hoppar med parallella fötter eller kastar sig ner från lådan för snabbt. Ett vanligt fel är också att man inte hoppar tillräckligt långt in på lådan. Då kan man landa på kanten och riskera att snubbla.

Hill climbers

Antal: 75 stycken

Viktigt att tänka på: Spänn magen och gör övningen i lagom takt. Ha en jämn belastning på båda händerna, och tryck ifrån ordentligt med armarna. Det är bättre att ha en lätt böjd rygg än att svanka.

Vanliga misstag: Att man inte lutar sig fram tillräckligt eller inte spänner magen och ryggen ordentligt. Det kan göra att ryggen sjunker ihop under övningen och belastas på fel sätt.

Wall ball

Antal: 75 stycken

Viktigt att tänka på: Fäst blicken där du vill att bollen ska träffa på väggen. Håll bollen mot bröstkorgen och kasta med båda händerna.

Vanliga misstag: Böjd rygg, att man kastar underifrån med händerna och att blicken faller ner i marken.

Rodd

Distans: 1500 meter

Viktigt att tänka på: Ro med hela kroppen, koordinera ben och armar så att allt drar samtidigt. Ta ut hela rörelsebanan ordentligt.

Vanliga misstag: För korta drag eller att man drar för hårt så att fötterna bromsar in. Ett vanligt fel är också att hålla armbågarna för brett, eller man drar för långt ner mot magen. Det är väldigt vanligt att arbeta med bara armar och ben, men denna övning ska kännas även i rygg och mage.

Se vårt utbud och skräddarsy ditt medlemskap!

Bli medlem

Träning

Läs mer om Träning →